تصمیم ترامپ برای مذاکره مجدد بر سر پیمان نفتا با مکزیک و کانادا

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، رئیس جمهور آمریکا میخواهد به زودی با رهبران کانادا و مکزیک مصاحبه کند تا مذاکرات مجددی را بر سر توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا شروع کنند.

تصمیم ترامپ برای مذاکره مجدد بر سر پیمان نفتا با مکزیک و کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در سخنانی تاکید نمود: قصد دارم به زودی با رهبران کانادا و مکزیک صحبت کنم تا مذاکرات مجددی بر سر توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی، شروع گردد.

وی در سخنانی در جمع مشاوران ارشد کاخ سفید توضیح داد: ما مذاکراتی را در ارتباط با پیمان نفتا شروع خواهیم کرد. ما قصد داریم مذاکرات مجددی را درباره نفتا شروع کنیم، بر سر مهاجرت و امنیت در مرزها.

ترامپ در رقابت های انتخاباتی وعده داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات، مذاکرات مجددی را درباره پیمان نفتا انجام دهد تا این پیمان منافع بیشتری برای آمریکا داشته باشد.

نفتا که از سال 1994 میلادی اجرایی شده است، و سایر قراردادهای تجاری موجب خشم و ناراحتی بسیاری از فعالان تجاری و صنعتی آمریکا شده است.

دیوید مک ناتون سفیر کانادا در آمریکا نیز گفت: این مساله روشن است که تیم ترامپ نسبت به کسری تجاری با مکزیک و کانادا نگران است.

کارشناسان تجاری و دانشگاهی ها بر این باورند که کانادا و مکزیک نیز به دنبال دریافت امتیازات سختی از آمریکا هستند و بسیار سخت است که تعرفه صفر در چارچوب پیمان نفتا، تغییر کند. هرگونه مذاکره مجدد درباره این پیمان شاید چند سال به طول بینجامد.

ترامپ اضافه کرد: به زودی با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و انریکه پنانیتو رئیس جمهور مکزیک دیدار و تبادل نظر خواهم کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 739

به "تصمیم ترامپ برای مذاکره مجدد بر سر پیمان نفتا با مکزیک و کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم ترامپ برای مذاکره مجدد بر سر پیمان نفتا با مکزیک و کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید