تظاهرات ده ها هزار نفر در گلاسکو در حمایت از استقلال اسکاتلند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، ده ها هزار نفر در شهر گلاسکو در اسکاتلند در اعتراض به اثرات منفی تغییرات اقلیمی و کوشش برای استقلال اسکاتلند تظاهرات کردند.

تظاهرات ده ها هزار نفر در گلاسکو در حمایت از استقلال اسکاتلند

به گزارش گروه بین المل خبرنگاران، ده ها هزار نفر روز شنبه در خیابان های شهر گلاسکو در اعتراض به اثرات منفی تغییرات اقلیمی و حمایت از استقلال اسکاتلند راهپیمایی کردند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی این اعتراض گسترده در آخرین روز از اولین هفته برگزاری اجلاس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد، صورت گرفت. معترضان در این تظاهرات سران دنیا را به اقدام در زمینه تغییرات اقلیمی و تغییر سیستم برای یک زیست بوم پایدار ترغیب کردند.

روی بعضی از دست نوشته ها نوشته شده بود: برای برقراری عدالت اقلیمی هم اکنون اقدام کنید، آینده در حال دیدن است. در این تظاهرات همچون تظاهرات روز آدینه، بچه ها زیادی در میان جمعیت حاضر بودند. این دور از اجلاس تغییرات اقلیمی شاهد حضور سران دنیا در دو روز اول بود و بعضی از اعلامیه های همکاری مهم در هفته اول از جمله توقف جنگل زدایی، کاهش انتشار گاز متان منتشر شد.

این تجمع اعتراضی در پارک کلوینگروو با جمعیت عظیمی شروع شد و راهپیمایی به داخل شهر ادامه یافت تا به میدان جورج برسد. این در حالی است که پلیس تمام جاده های فرعی منتهی به راستا اصلی تظاهرات را مسدود نموده بود.

استقلال اسکاتلند نیز یکی دیگر از موضوعات راهپیمایی بود که هزاران معترض خواهان برگزاری دومین همه پرسی استقلال شدند. معترضان در حالی خواهان برگزاری همه پرسی دوم شدند که احتیاج به مجوز از دولت انگلیس دارد.

این سومین راهپیمایی بزرگ استقلال در اسکاتلند در امسال بود. نیکولا استورجن وزیر اول اسکاتلند اخیراً گفت که اسکاتلند یک همه پرسی نو تا سرانجام سال 2022 برگزار خواهد نمود. در اولین همه پرسی که در سال 2014 برگزار گردید، رای دهندگان با اختلاف اندکی تصمیم گرفتند به عنوان بخشی از انگلیس باقی بمانند.

استورجن پیش تر نیز خطاب به بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفته بود، ممانعت از برگزاری این همه پرسی مقابله با آرزوی دموکراتیک مردم اسکاتلند خواهد بود. جانسون در واکنش به قاطعیت حزب ملی اسکاتلند جهت برگزاری همه پرسی استقلال، برگزاری نشستی با حضور رهبران سرزمین های اصلی بریتانیا شامل اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی را خواهان شد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 10380

به "تظاهرات ده ها هزار نفر در گلاسکو در حمایت از استقلال اسکاتلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات ده ها هزار نفر در گلاسکو در حمایت از استقلال اسکاتلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید