توافق تجارت آزاد چین-کره جنوبی گامی در جهت سرانجام سیطره مالی آمریکا در منطقه

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران: چین با کوشش برای به امضاء رساندن تفاهم نامه تجارت آزاد با کره جنوبی به دنبال تحت الشعاع قرار دادن حضور مالی آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

توافق تجارت آزاد چین-کره جنوبی گامی در جهت سرانجام سیطره مالی آمریکا در منطقه

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اینترنشنال بیزنس تایمز، چین و کره جنوبی پیشرفتهای قابل توجهی در امضا تفاهم نامه تجارت آزاد داشته و این موضوع در صورت تحقق می تواند حضور مالی آمریکا در منطقه آسیا اقیانوسیه را تحت تاثیر قرار دهد.

این قرارداد که انتظار می رود در سال 2015 عملی گردد تمام تعرفه های کالا در 10 سال آینده را تا 90 درصد کاهش خواهد داد. به واسطه این قرارداد غول های عظیم مالی کره مانند هیوندای، ال جی، و سامسونگ به بازار طبقه متوسط چین دسترسی خواهند یافت و در مقابل بازار کشاورزی کره نیز برای محصولات چینی باز خواهد شد.

در چهاردهمین اجلاس همکاری مالی منطقه آسیا اقیانوسیه مقامات کره ای از پیشرفت قابل توجه در امضاء توافق تجارت آزاد با چین و موافقت ضمنی دوطرف درباره این موضوع خبر دادند. این توافق با توجه به کوشش آمریکا برای مطرح کردن توافق تجارت آزاد مورد نظر خود در منطقه می تواند چالش چدیدی برای واشنگتن به شمار رود.

مایکل فورمن نماینده تجاری آمریکا و مذاکره کننده ارشد این کشور در مذاکرت تجارت آزاد اعلام نموده است که جاه طلبی های چین در زمینه تجارت آزاد مانند حوزه تجارت آزاد آسیا اقیانوسیه یک ایده بلندمدت بوده و این درحالی است که موضوع مشارکت آسیا اقیانوسیه در اولویت کشورهای منطقه قرار گرفته است.

سال گذشته تجارت میان کره جنوبی و چین از مرز 27 میلیارد دلار گذشت. چین بزرگترین شریک تجاری کره به شمار می رود و این درحالی است که کره جنوبی سومین شریک تجاری چین است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1411

به "توافق تجارت آزاد چین-کره جنوبی گامی در جهت سرانجام سیطره مالی آمریکا در منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق تجارت آزاد چین-کره جنوبی گامی در جهت سرانجام سیطره مالی آمریکا در منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید