تورم بعد از زایمان

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، یکی از مسایلی که به طور شایعی پس از زایمان اتفاق می افتد، تورم پا، قوزک و دست هاست. این احتباس آب به شدت شایع است و البته این حس تورم و پف کردگی برای یک زائو تجربه ناخوشایندی است اما قبل ازاینکه بدانید چه طور به همسرتان یاری کنید، بهتر است علت این احتباس آب یا تورم را بدانید. از شگفتی های بی نظیر خلقت و الطاف

تورم بعد از زایمان

تورم بعد از زایمان

یکی از مسایلی که به طور شایعی پس از زایمان اتفاق می افتد، تورم پا، قوزک و دست هاست. این احتباس آب به شدت شایع است و البته این حس تورم و پف کردگی برای یک زائو تجربه ناخوشایندی است اما قبل ازاینکه بدانید چه طور به همسرتان یاری کنید، بهتر است علت این احتباس آب یا تورم را بدانید. از شگفتی های بی نظیر خلقت و الطاف خداوندی است که در چند هفته مانده به زایمان بدن همسر شما مقداری آب ذخیره می نماید تا در طول دردهای زایمان که تمایلی به خوردن و آشامیدن ندارد و نمی تواند چیزی بخورد (امکان دارد دردهای زایمان طول کشنده باشد) بدن اش با کم آبی روبرو نگردد. این عملکرد جبرانی بدن که برای حیات لازم است وقتی دردسرساز می گردد که مایع اضافه در بافت نرم تجمع یابد. با این که مایع در سراسر بافت نرم بدن محبوس می گردد اما چون نیروی جاذبه وجود دارد بیشترین تورم را در دست و پاها، به ویژه قوزک پای مادر می بینیم.

بهتر است در صورت تورم بیش از حد پاها، به ویژه اگر همراه علایم دیگری از قبیل سردرد، دوبینی، کاهش دفع ادرار، احساس سوزش سردل باشد فورا با پزشک تماس بگیرید، به خصوص اگر در دوران بارداری فشارخون بالا یا علایم مراحل قبل از مسمومیت بارداری وجود داشته باشد اما اگر تورم به تنهایی وجود دارد و پزشک اطمینان می دهد که مشکل خاصی نیست، بهتر است با انجام اقداماتی ساده به برطرف این حس ناخوشایند در همسرتان یاری کنید.

1) اگر غذای نرم یا سالاد حاوی شوید، خیار، فلفل سبز و دیگر موادی که خاصیت ادرارآوری طبیعی دارند تهیه کنید، به کاهش احتباس آب یاری می کنید.

2) به همسرتان بگویید برای ساعتی نوزاد و مراقبت از او را به شما بسپارد و پس از اینکه نوزاد را شیر داد حدود دو سه ساعتی که نوزادتان احتیاج به شیر خوردن ندارد، با خیال آسوده به پشت دراز بکشد و بدن خود را در شرایط شل و ریلکس قرار بدهد تا بلکه به بازجذب مایعات احتباس یافته یاری گردد. این استراحت از همه نظر می تواند به او آرامش دهد و با این استراحت کوتاه از دست پاچگی های هفته اول مادر شدن اش رها گردد و به خود بپردازد.

3) او را تشویق کنید لباس های گشاد بپوشد. اگر قرار است به دیدار پزشک بروید پوشیدن کفش های ورزشی با مقدار های کمی عظیم تر را پیشنهاد کنید تا به پایش فشار نیاید. سعی کنید هوای او را داشته باشید تا مبادا همسرتان لیز بخورد و یا به علت تعادل نداشتن در روزهای نخست پس از زایمان به ویژه اگر نوزاد را هم در آغوش دارد، با خطر روبرو گردد.

4) از پزشک در خصوص استفاده از ترکیبات حاوی منیزیم زودجذب پرس وجو کنید. مصرف این ترکیبات همراه با غذا به کاهش تورم یاری می نماید. در ضمن بدانید مصرف ویتامین ب کمپلکس به همراه آن، اثر منیزیم را می افزاید و انرژی مادر را افزایش می دهد. مراقب رژیم غذایی همسرتان باشید و به هر قیمتی شده مانع بروز یبوست شوید.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 9572

به "تورم بعد از زایمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورم بعد از زایمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید