خبرنگاران آیا اکسیژن تراپی برای بیمار کرونایی در خانه هم مقدور است؟

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، تهران - خبرنگاران- درگیری ریوی در بیماران مبتلا به کرونا سبب کاهش سطح اکسیژن خون می گردد. حدود 20 درصد از بیماران دچار درگیری ریوی شدید می شوند که این موضوع می تواند خود را به صورت تنگی نفس، گاهی سرفه و کاهش سطح اکسیژن خون نشان دهد و ممکن است بیمار به دستگاه اکسیژن احتیاج داشته باشد.

خبرنگاران آیا اکسیژن تراپی برای بیمار کرونایی در خانه هم مقدور است؟

درگیری ریوی از روز ششم و هفتم ابتلا به کرونا شروع می گردد و تا روز دهم و یازدهم ادامه پیدا می نماید که توصیه می گردد بیماران پس از تشخیص ابتلا، اقدام به اندازه گیری سطح اکسیژن خود نمایند و اگر سطح اکسیژن زیر 93 درصد بود باید بستری شوند.

اکسیژن درمانی خانگی به تدریج در میان بیماران کووید-19 با علایم خفیف به عنوان راهی برای ممانعت از بستری در بیمارستان و کاهش هزینه های درمان محسوب می گردد. سازمان غذا و دارو هشدار می دهد که اکسیژن درمانی در خانه اگر با نظارت پزشک و رعایت نکات ایمنی نباشد، ضرر آن بیشتر از سودش است.

نظارت بر اکسیژن تراپی در خانه با دستگاه پالس اکسی متر ایده خوبی است زیرا این دستگاه می تواند به بیمار در خصوص بروز مسائل هشدار دهد. هنگامی که میزان اشباع اکسیژن به زیر 93 کاهش یابد، ممکن است احتیاج به مراقبت پزشکی باشد.

غلیظ نماینده های اکسیژن، دستگاه های پزشکی هستند که می توانند نیتروژن را از هوای اتاق فیلتر نموده و مقدار اکسیژن بیشتری را به بیماران ارایه دهند.

در بسیاری از افراد که از بیماری های مزمن رنج می برند و احتیاج به اکسیژن درمانی در خانه دارند، چنین وسایلی می تواند به بهبود تنفس آنها یاری کند. با این حال، بیماران مبتلا به کووید 19 که در خانه به اکسیژن تراپی احتیاج دارند باید از این دستگاه ها با تجویز پزشک معالج استفاده نمایند.

بر اساس گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشکی تهران، هرگز نباید برای بیماران مبتلا به کرونا از دستگاه اکسیژن در خانه استفاده کرد مگر این که توسط پزشک معالج تجویز شده باشد. استفاده از دستگاه اکسیژن بدون صحبت با پزشک ممکن است منجر به مسائل جدی سلامتی مانند مسمومیت ناشی از دریافت اکسیژن بیش از حد گردد.

در صورت لزوم استفاده از اکسیژن تراپی در خانه برای بیماران مبتلا به کووید 19 باید این کار به شیوه ای ایمن و طبق تجویز و تحت نظارت مستقیم پزشک انجام گردد و راه اندازی آن نیز باید توسط یکی از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی انجام گردد. هنگام استفاده از دستگاه باید نکات ایمنی لازم را جهت پیشگیری از آسیب به بیمار و خطرات احتمالی دستگاه رعایت کرد.

به گزارش خبرنگاران، مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به یک میلیون و 249 هزار و 507 نفر رسید و از تعداد بیماران بستری در بیمارستان های کشور تا به امروز یک میلیون و 20 هزار و 733 نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. براساس آخرین آمار وزارت بهداشت تا به امروز 55 هزار و 650 نفر در کشور بر اثر بیماری کرونا جان باخته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 6705

به "خبرنگاران آیا اکسیژن تراپی برای بیمار کرونایی در خانه هم مقدور است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آیا اکسیژن تراپی برای بیمار کرونایی در خانه هم مقدور است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید