خبرنگاران افزون بر 115 میلیون دلار کالا از خراسان شمالی صادر شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، بجنورد- خبرنگاران- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: 401 هزار و 500 تن کالا به ارزش 115 میلیون و 500 هزار دلار در سال گذشته از این استان واقع در شمال شرق کشور صادر شد.

خبرنگاران افزون بر 115 میلیون دلار کالا از خراسان شمالی صادر شد

امین قربانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: میزان صادرات کالاهای فراوریی استان در سال 98 به نسبت سال ماقبل آن به لحاظ ارزش 14.1 درصد و به لحاظ وزن 7.2 درصد کاهش یافته است.

وی اضافه نمود: عمده کالاهای صادراتی استان در سال گذشته، محصولات پتروشیمی، پلاستیکی، اقلام بهداشتی، محصولات فولادی و مواد غذایی بوده است.

وی گفت: در این مدت بیشترین صادرات استان معادل 18 درصد آن به کشور افغانستان بوده و مقصد 11.6 درصد از کالاهای فراوریی استان نیز هند، 5.4 درصد چین و 59 درصد، سایر کشورها بوده است.

قربانی در باره میزان واردات کالا به استان نیز گفت: در سال گذشته، چهارهزار و 100 تن کالا به ارزش 29 میلیون و چهار هزار دلار به استان وارد شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: میزان واردات کالا به استان پارسال در مقایسه با سال ماقبل آن، به لحاظ ارزشی 10.5 درصد افزایش و به لحاظ وزنی 68.2 درصد کاهش دارد.

وی اعلام نمود: عمده کالاهای وارداتی به استان در این مدت لامپ روشنایی، کلاهک برای لامپ رشته ای، کنتور گاز، ماشین آلات و قطعات ماشین آلات، لوله ها و پروفیل، بلوک 6 گوش و مولد گازی فراوری همزمان برق و گرما، کانتینر ترابری برای سیالات، سوزن ریل تقاطعی، تلمبه های چرخ دنده ای و برنج بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اضافه نمود: عمده کالاهای وارداتی از کشورهای چین، ترکیه، آلمان، اسپانیا و پاکستان هلند اتریش جمهوری کره و بلژیک به استان منتقل شده است.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

خراسان شمالی حدود 400 واحد فراوریی و صنعتی با سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد ریال و اشتغال 11 هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع عظیم صنعتی در بین 31 استان کشور رتبه دهم را داراست.

سهم اشتغال در این استان در بخش کشاورزی 39.6 درصد، صنعت 24.3 درصد و خدمات 36.1 درصد است.

سهم اشتغال این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2468

به "خبرنگاران افزون بر 115 میلیون دلار کالا از خراسان شمالی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزون بر 115 میلیون دلار کالا از خراسان شمالی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید