کرونای برزیلی بهبودیافتگان این بیماری را دوباره آلوده می نماید

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، نتایج یک مطالعه نشان می دهد که گونه برزیلی ویروس کرونا مسری تر است و می تواند افرادی را که قبلا به کووید-19 مبتلا شده اند ، دوباره آلوده کند.

کرونای برزیلی بهبودیافتگان این بیماری را دوباره آلوده می نماید

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، این مطالعه نشان می دهد که گونه P.1 ویروس کرونا که برای اولین بار در برزیل یافت شد و در حال حاضر در انگلیس نیز مشاهده شده است، می تواند از ایمنی ایجاد شده توسط عفونت قبلی ویروس کرونا فرار نموده و فرد را دوباره آلوده کند.

این مطالعه که اولین مطالعه مفصلی است که در خصوص این گونه از ویروس کرونا اجرا شده است، بر اساس تجربیات حاصل از مانائوس در برزیل که توسط گونه P.1 به سختی مورد اصابت قرار گرفته است ، نشان می دهد که قابلیت انتقال P.1 به احتمال زیاد 2 برابر کووید قبلی در این کشور است.

این مطالعه احتمال عفونت مجدد به گونه P.1 را میان 25 درصد و 60 درصد عنوان نموده است. با این حال یکی از محققان اصلی این مطالعه شیوع سریع گونه P.1 ویروس کرونا را در انگلیس بعید بیان کرد و گفت: تا کنون تنها 6 مورد از این آلودگی در انگلیس شناسایی شده که سه مورد در اسکاتلند و 2 مورد در منطقه گلاسترشایر گزارش شده است و این موارد از نزدیک تحت کنترل قرار دارند.

محققان نسبت به اعلام پیامدهای شیوع این گونه جدید در انگلیس با احتیاط صحبت نموده اند. شارون پیکاک رییس گروه تحقیقاتی کاگ یوکه (COG-UK) که رفتارهای ژنتیکی گونه های جدید کرونا را آنالیز می نماید، گفت: مطالعات اجرا شده هنوز نباید عمومیت داده گردد. وی با این حال نسبت به رفتار ویروس جدید و شیوع آن ابراز تردید کرد.

گزارش ها حاکی است که ویروس جدید برزیلی شباهت های زیادی را از نظر لحاظ ساختار ژنتیکی به کرونای انگلیسی دارد. کرونای انگلیسی به دلیل قدرت آلوده نمایندگی بالا در این کشور غالب شده است.

دکتر استر سابینو متخصص بیماری های عفونی از دانشگاه سائو پائولو در برزیل نیز گفت: برای آغاز یک اپیدمی به شناسایی موارد بسیاری از آلودگی به یک ویروس احتیاج است. تنها 6 مورد آلودگی برای آغاز یک همه گیری بسیار اندک است. به نظر من اگر مراقبت کنید و ردیابی تماس انجام دهید، میزان آلودگی به این ویروس کاهش می یابد.

به گفته محققان، گونه P.1 ویروس کرونا به احتمال زیاد ااوایل ماه نوامبر ظهور کرد به سرعت گسترش یافت و باعث عفونت مجدد بسیاری شد.

با اینکه داده های این مطالعه مقدماتی است اما متناسب با آنچه است که محققان گمان می نمایند و آن این است که بعضی از گونه های جدید ویروس کرونا که در جهان مشاهده می گردد، مسری تر هستند و می توانند از مصونیتی که افراد بهبود یافته از کرونا علیه کووید ایجاد نموده اند، فرار نمایند.

این موضوع یک سری سوالاتی را در خصوص چگونگی عملکرد واکسن های فعلی که مطابق گونه های اولیه ویروس کرونا طراحی شده اند ، مطرح می سازد.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز همه گیری جهانی (پاندمی) این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کرونا بر اساس آمار رسمی کشورها تا به امروز حدود 112 میلیون نفر را در جهان مبتلا نموده و بیش از 2 میلیون و 450 هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید19 جان خود را از دست داده اند.

به تازگی جهش ویروس کرونا در انگلیس و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 7201

به "کرونای برزیلی بهبودیافتگان این بیماری را دوباره آلوده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونای برزیلی بهبودیافتگان این بیماری را دوباره آلوده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید