رونمایی از طرح جنجالی آمریکا برای واردات کالاهای چینی

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، آمریکا قصد دارد در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات ماه آینده میان رییس جمهور آمریکا و همتای چینی وی برای سرانجام دادن به جنگ تجاری میان دو کشور، بر باقی مانده واردات کالاهای چینی تعرفه وضع کند.

رونمایی از طرح جنجالی آمریکا برای واردات کالاهای چینی

به گزارش خبرنگاران، آمریکا آماده می گردد در صورت شکست مذاکرات ترامپ و شی جین پینگ، تا اوایل دسامبر بر باقی مانده واردات کالاهای چینی تعرفه اعمال کند.

بلومبرگ به نقل از منابع مطلع نوشت: این فهرست تعرفه شامل کالاهای چینی خواهد شد که در دور تعرفه های قبلی قرار نداشتند و بر مبنای آمار واردات سال گذشته، ممکن است ارزش آنها به 257 میلیارد دلار بالغ گردد.

تصمیمات نهایی هنوز گرفته نشده و مقامات آمریکایی آماده چنین سناریویی می شوند تا در صورت عدم پیشرفت مذاکرات رهبران دو کشور در حاشیه اجلاس گروه 20 در بوینوس آیرس در نوامبر، آن را پیش ببرند.

اقتصاددانان و شرکت های آمریکایی هشدار داده اند که هزینه های فزاینده تعرفه ها ممکن است به اقتصاد آمریکا لطمه بزند.

با تور چین همراه بشید.

جنگ تجاری میان آمریکا و چین در مارس شروع شد که دولت ترامپ با هدف تنبیه چین برای سرقت مالکیت معنوی آمریکا و سیاست های اقتصادی غیرمنصفانه ای که به شرکت های آمریکایی لطمه زده است، روی واردات کالاهای چینی به ارزش 50 میلیارد دلار تعرفه جدید گفت. چین نیز در واکنش به این اقدام، روی واردات کالاهای آمریکایی به ارزش مشابه تعرفه وضع کرد.

با وجود مذاکرات میان دو طرف، نخستین موج تعرفه ها در ژوییه به اجرا درآمد و ترامپ پس از آن از دومین موج تعرفه ها روی واردات 200 میلیارد دلار کالای چینی اطلاع داد که تعرفه های مذکور نیز در سپتامبر وضع شدند. چین نیز روی واردات 60 میلیارد دلار کالای آمریکایی تعرفه جدید گفت.

مذاکرات رسمی برای خاموش کردن آتش جنگ تجاری میان دو کشور اندک بوده و هر دو طرف به یکدیگر ضربه های غیرتجاری زده اند به عنوان نمونه، ترامپ آمریکا را از یک پیمان پستی بین المللی 144 ساله که ارسال کالا به آمریکا را برای شرکت های چینی ارزان تر نموده بود، خارج کرد.

به دنبال انتشار گزارش بلومبرگ، شاخص های سهام آمریکا ریزش کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اسفند 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 152

به "رونمایی از طرح جنجالی آمریکا برای واردات کالاهای چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از طرح جنجالی آمریکا برای واردات کالاهای چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید