سفر به آمریکا: سس های خوشمزه و پرطرفدار قاره آمریکا

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، تنوع بی نظیر سس های مصرفی در قاره ی آمریکا، مهم ترین دلیل طعم و مزه دلچسب و محبوب غذاهای این سرزمین عظیم است. در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

سفر به آمریکا: سس های خوشمزه و پرطرفدار قاره آمریکا

اگر علاقمند به دریافت خدمات ویزای آمریکا توریستی هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مردم قاره آمریکا، همواره به استفاده از غذاهای خوشمزه، انواع برگر، ساندویچ، خوردنی های پرچرب و سرشار از کالری مشهور هستند. تا جایی که رژیم غذایی این سرزمین، در مقایسه با رژیم غذایی ساکنین دیگر قاره ها، عنوان مضرترین را از آن خود نموده است. با تمام این تفاسیر، باز هم نمی توان از کنار طعم و عطر بی نظیر غذاهای تهیه شده در قاره آمریکا، به ویژه کشورهایی همچون مکزیک، آرژانتین، برزیل، کلمبیا و شیلی به آسانی و بدون تفاوت گذشت. مللی که برای طبخ غذاهای خود از چاشنی های مختلفی استفاده نموده و همین امر را دلیل مزه و بوی کم نظیر خوراکی های خود عنوان می نمایند. سس های آمریکایی در تنوع جالب و قابل توجهی تهیه و استفاده می گردد.

البته نباید از این نکته غافل شد که سس های مصرفی در این قاره، همگی بومی یا محلی نیست و بسیاری از آن ها برگرفته از رژیم غذایی دیگر کشورها است. به گونه ای که در برنامه غذایی مردم قاره آمریکا می توان سس های بومی و محلی استفاده شده در قاره آسیا، آفریقا و حتی اروپا را نیز مشاهده کرد.

اما آنچه که مورد توجه کارشناسان غذایی در سراسر جهان است، استفاده افراطی یا بیش از حد مردم این سرزمین از سس ها و چاشنی ها، هنگام سرو غذای اصلی است که به عضوی ثابت و انکارناپذیر در رژیم غذایی آن ها تبدیل شده است. در مقاله نخست، به معرفی تعدادی از سس های مصرفی و محبوب در برنامه غذایی مردم این بخش از جهان، پرداخته شد. در این مقاله به معرفی بعضی دیگر از محبوب ترین و معروف ترین سس های استفاده شده در قاره آمریکا می پردازیم.

1. سس حموس (Hummus Sauce)، یکتای بی همتا

سس حموس، یکی از ناب ترین و خوشمزه ترین سس های مصرفی در قاره آمریکا است که از آن به عنوان سوپراستار جهانی آشپزی و طعم دهنده غذاها یاد می گردد. هرچند مردم قاره آمریکا این سس را با الگوبرداری از رژیم غذایی کشورهای خاورمیانه به ویژه کشورهای عربی در برنامه غذایی خود گنجانده اند، اما استفاده از این چاشنی خوشمزه با میز غذای آن ها مانوس و عجین شده است. آن ها در تهیه این سس خارق العاده از نخود، آب لیمو، زیره، سیر، روغن زیتون، کنجد یا خمیر کنجد و مقداری ماست بدون چربی استفاده می نمایند و از آن به جای سس مایونز در هنگام میل کردن انواع ساندویچ، رول های گریل شده مکزیکی و بروستدهای خوشمزه استفاده می نمایند. نان های سرخ شده فتا یا چیپس فتا، مشهورترین غذایی است که با سس حموس که به منبع فوق العاده ای از پروتئین شهرت دارد، مصرف می گردد.

2. سس سیراچا (Sriracha Sauce)، شیرین، خوشبو و آتشین

سیراچا، سسی خوشبو، مطبوع و بسیار تند آسیایی است که در سال های اخیر در بین مردم قاره آمریکا از محبوبیت و شهرت قابل توجهی برخوردار و به یکی از سس های ثابت در برنامه غذایی آن ها تبدیل شده است. بیشتر مردم هنگام سرخ کردن گوشت های مزه دار شده درون روغن داغ، بریانی کردن، نیمرو کردن تخم مرغ ها، تهیه پیتزا، پخت انواع سوپ و تهیه سس های ترکیبی از این چاشنی تندو تیز استفاده می نمایند. در زمان های گذشته، در قاره آمریکا بویژه کشور آمریکا، تنها با مراجعه به سوپرمارکت های آسیایی، امکان خرید و تهیه این سس خوشمزه وجود داشت ولی امروزه در بسیاری از فروشگاه های سراسر این قاره، می توان این چاشنی محبوب را تهیه کرد.

3. سس سویای شور (Salty Soy Sauce)، طعم دهنده ای سرشار از پروتئین

سس سویای شور یا نمکی، یکی از پرطرفدارترین سس های استفاده شده در قاره آمریکا و سراسر جهان است. این سس خوشمزه و دلچسب، با استفاده از دانه های سویا تهیه می گردد. برای تهیه آن، دانه های سویا را در محفظه ای نگهداری می نمایند تا به اصلاح ترشی بیندازد و سپس با اضافه کردن مقداری نمک و پونه کوهی و میکس کردن آن ها، چاشنی محبوب و پراستفاده را به دست می آورند. البته قبل از استفاده از این سس، برای تست کردن شوری و میزان نمک به کار رفته در آن، بهتر است که مقداری از آن را بچشید. جالب است بدانید که یک قاشق سوپ خوری از سس سویای شور حاوی 920 میلی گرم سدیم است، تقریبا نیمی از سدیم قابل استفاده در یک شبانه روز که قطعا مصرف بی رویه آن برای سلامتی بدن، مضر خواهد بود. کافی است برای مصرف اندازه و مناسب نمک در روز، سس سویای کم سدیم یا کم نمک را انتخاب نموده یا تنها مقدار کمی از سس را برای سرو یا طعم بخشی به غذاهای خود، بهره ببرید. چرا که سس سویای کم نمک در بازار، حاوی 575 میلی گرم از سدیم یا یک چهارم از مقدار مجاز مصرفی در روز است.

4. سس فلفل (Sauces Pepper) تند و آتشین، برترین چاشنی و طعم دهنده غذا

سس فلفل تند، یکی دیگر از چاشنی های مورد علاقه و مصرفی مردم در قاره آمریکا است که سدیم موجود در یک قاشق چای خوری تنها 35 میلی گرم است. همچنین در همین مقدار سس، فقط یک کالری و حتی کم تر وجود دارد که مصرف مناسب و درست آن، سلامتی بدن را تهدید نمی کند. با استفاده از این سس خوشمزه و جایگزین کردن آن به جای چاشنی های پرکالری و پرچرب، می توان تحولی مطلوب در برنامه غذایی روزانه ایجاد کرد. مردم قاره آمریکا از سس فلفل تند در طعم دار کردن بسیاری از غذاهای خود از جمله انواع سوپ، تخم مرغ، برگرها، خوراک ها و کباب ها استفاده می نمایند. البته مصرف سس فلفل تند در سایر کشورهای جهان نیز مرسوم است. قطعا طعم بی نظیر و تندی آتشین سس ها، به واسطه حضور دانه های پودر شده فلفل است که چاشنی فوق العاده را به وجود آورده است. در تهیه این سس می توان مصرف نمک را حذف کرد و سسی بدون نمک و در عین حال تند و تیز بدست آورد.

5. سس ترب کوهی (Horseradish Sauce)، تازه، پر هیجان و لذیذ

سس ترب کوهی، نوعی سس خوشمزه و رایج در برنامه غذایی مردم قاره آمریکا است که در سرو غذاهایی همچون گوشت گاو سرخ شده یا کبابی، مرغ، ماهی و میگو استفاده می گردد. اغلب این سس خوشمزه با چغندر یا کلم سرو می گردد و با اضافه کردن مقداری از این چاشنی دوست داشتنی به سیب زمینی های گریل شده یا تخم مرغ هایی که در روغن سرخ می گردد، طعمی شگفت انگیز را تجربه خواهید کرد. اگر از ریشه ترب کوهی تازه برای تهیه سس استفاده می کنید، بهتر است که آن را در فریزر نگهداری کنید و هر بار به اندازه مصرف، مقداری از آن را از فریزر خارج کنید تا همواره این ماده مفید را در اختیار داشته باشید.

منبع: کجارو / webmd.com
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 6951

به "سفر به آمریکا: سس های خوشمزه و پرطرفدار قاره آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آمریکا: سس های خوشمزه و پرطرفدار قاره آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید