شرایط برای هوشمند سازی و استفاده از نوآوری و فناوری در مدیریت شهری فراهم است

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، رئیس شبکه فن بازار معاونت علمی گفت: شرایط بهره برداری از پتانسیل های شبکه فن بازار ملی معاونت علمی در حوزه هوشمند سازی و استفاده از نوآوری و فناوری در مدیریت شهری فراهم است.

شرایط برای هوشمند سازی و استفاده از نوآوری و فناوری در مدیریت شهری فراهم است

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سومین فن بازار تخصصی کشور با عنوان فن بازار تخصصی تهران هوشمند همزمان با نمایشگاه تهران هوشمند برگزار گردید، این فن بازار تخصصی که با پشتیبانی سازمان فاوای شهرداری تهران و با حمایت و مجوز شبکه فن بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید، حمایت از استارتاپ های شهری را یکی از اهداف خود قرار داده است.

بهره برداری از توان داخلی، تسهیل خدمات شهری، سرمایه گذاری بر روی استارت آپ های شهری، تسهیل فروش دانش فنی، شناسایی و برطرف احتیاج فناورانه شهرداری تهران، از جمله اهدافی است که برای فن بازار تهران هوشمند مشخص شده است.

در این فن بازار، علاوه بر مجموعه شهرداری تهران، شرکت های خصوصی نیز به عنوان کارگزار و با هدف توسعه بازار فناوری در حوزه خدمات شهری به فعالیت می پردازند، این شرکت ها، عضو شبکه کارگزاران تجارت فناوری فن بازار ملی ایران هستند.

فن بازار تخصصی شهرهوشمند کوشش نموده است که به عنوان پل ارتباطی میان صاحبان ایده، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها و مجموعه شهرداری تهران عمل کند. کارگزاران تخصصی شبکه فن بازار ملی، به عنوان تسهیل گر ایجاد این ارتباط عمل می نمایند. در حال حاضر شبکه فن بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر فعالیت 20 فن بازار منطقه ای در 20 شهر ایران نظارت دارد. همچنین 3 فن بازار تخصصی سلامت، گاز و شهر هوشمند نیز مجوز فعالیت دریافت نموده اند.

در حاشیه فن بازار تخصصی تهران هوشمند، تفاهم نامه ای میان محمد فرجود رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران و میلاد صدرخانلو رئیس شبکه فن بازار ملی ایران امضاء شد..

در مراسم امضا این تفاهم نامه، میلاد صدرخانلو، رئیس شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران اظهار کرد: با توجه به فعالیت هایی که در شهرداری تهران در موضوع هوشمند سازی صورت گرفته است بستر را فراهم دیدیم تا در ابتدا این فن بازار را با فاوای شهرداری تهران ایجاد کنیم، البته شرایط برای شهر های دیگر نیز جهت بهره برداری از پتانسیل های شبکه فن بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه هوشمند سازی و استفاده از نوآوری و فناوری در مدیریت شهری کاملاً فراهم است.

میلاد صدر خانلو اضافه نمود: حوزه شهر هوشمند بازار بسیار گسترده ای برای فعالیت است. متاسفانه ارتباط و هم افزایی لازم بین عرضه و تقاضای فناوری، در این حوزه چندان پرحجم نیست. یکی از دلایل این مسئله، فاصله بین عرضه نماینده و تقاضانماینده فناوری است. ما به دنبال این هستیم که با برگزاری این رویدادها، فاصله ها را کم کنیم. همچنین این رویداد ها فضایی فراهم می نماید تا شرکت های دانش بینان بتوانند با بازار، صنعت و سازمان های دولتی متقاضی ارتباط بگیرند.

در ادامه این مراسم، رئیس فاوای شهرداری تهران به بازدید از پاویون فن بازار تخصصی شهر هوشمند در نمایشگاه شهر هوشمند پرداختند و ضمن صحبت با حاضرین در این پاویون شرایط همکاری شهرداری تهران با صاحبان ایده را مثبت ارزیابی کردند، وی فن بازار تخصصی شهر هوشمند را بستری جهت ارتباط مستمر بین شهرداری تهران و شرکت های دانش بنیان و فناور مطرح کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1668

به "شرایط برای هوشمند سازی و استفاده از نوآوری و فناوری در مدیریت شهری فراهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط برای هوشمند سازی و استفاده از نوآوری و فناوری در مدیریت شهری فراهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید