طعنه چین به اجلاس گروه هفت

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، ایرنا نوشت: سفارت چین در انگلیس با صدور بیانیه ای به اجلاس گروه هفت که با تمرکز بر احیای اقتصاد دنیا پس از همه گیری ویروس کرونا جریان دارد واکنش نشان داد و اعلام نمود: خیلی وقت است که از روزگاری که تصمیم های دنیای به یک گروه کوچکی از کشورها اختصاص داشت می گذرد.

طعنه چین به اجلاس گروه هفت

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای سفارت چین در انگلیس منتشر شده آمده است: تنها یک نظام در دنیا وجود دارد تحت اسم نظام بین الملل که سازمان ملل متحد در مرکز آن قرار گرفته است و نظامی که بر پایه قوانین بین المللی پایدار است.

اجلاس سران هفت کشور صنعتی برتر دنیا دیروز (آدینه) با حضور نخست وزیران و روسای جمهوری گروه هفت (انگلیس، ایالات متحده آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا و ژاپن) به اسم اعضای اصلی و تعداد دیگری از رهبران کشورها و سازمان های بین المللی از جمله استرالیا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و روسای کمیسیون و شورای اروپا در انگلیس شروع به کار کرد.

در این نشست سه روزه که در دهکده ساحلی کورنوال جریان دارد دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس سازمان بهداشت دنیای بهداشت هم حضور دارند.

نشست امروز گروه هفت در حالی از سر گرفته شد که شرکت کنندگان روی مقابله با آنچه افزایش نفوذ دنیای چین می نامند متمرکز هستند. جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خواهان اتحادی نو برای رقابت با هزینه هایی است که چین صرف زیرساخت ها در کشورهای در حال توسعه می نماید.

چین میلیاردها دلار در سراسر دنیا در زمینه عملی کردن ابتکار کمربند و راه سرمایه گذاری نموده است.

طرح یک کمربند و یک جاده شی جین پینگ رئیس جمهوری چین که به طرح راه ابریشم نو هم معروف است، می خواهد دو سوم جمعیت دنیا در هفتاد کشور را به وسیله شبکه ای از خطوط زمینی (کمربند) و مسیرهای دریایی (جاده) به هم متصل کند.

اما منتقدان می گویند که این طرح چین کشورهای فقیر را با بدهی هایی که قادر به بازپرداخت آن نیستند، روبرو می نماید.

این در حالیست که چین نشست رهبران گروه هفت را به دقت زیر نظر دارد و در هفته گذشته، یک سخنگوی دولتی در پکن، به طرح آمریکا برای گنجاندن چین در دستور جلسه گروه هفت اشاره نمود.

اجلاس گروه هفت روز یکشنبه به خاتمه می رسد و بایدن از آنجا راهی بروکسل می گردد تا روز دوشنبه در نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شرکت کند. آمریکا در اجلاس ناتو هم از راهبردی برای مقابله با نفوذ دنیای چین دفاع خواهد نمود.

با این همه، انتظار می رود که بایدن با چالش هایی در بروکسل روبرو گردد که شامل بی میلی بسیاری از کشورهای اروپایی به معرض خطر قرار دادن روابط مالی عمیق خود با پکن هستند.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 8928

به "طعنه چین به اجلاس گروه هفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طعنه چین به اجلاس گروه هفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید