عربستان: همه باید برای بحران انرژی آماده باشند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، وزیر انرژی عربستان سعودی در خصوص واکنش واشنگتن به تصمیم اوپک درباره کاهش اندازه فراوری نفت دنیای گفت که ریاض در خصوص تنش بوجود آمده در این رابطه با آمریکا، سنجیده و پخته رفتار می نماید اما دنیا باید برای بحران انرژی آماده باشد.

عربستان: همه باید برای بحران انرژی آماده باشند

به گزارش ایرنا، عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان امروز سه شنبه در نشستی پیرامون اوضاع مالی تازه عربستان که ضمن برنامه های ششمین دوره اجلاس آینده سرمایه گذاری در ریاض با موضوع سرمایه گذاری در انسان- تمکین نظام تازه دنیای برگزار شده است، به مسئله واکنش ایالات متحده به تصمیم اوپک برای کاهش فراوری نفت بازار دنیای اشاره نمود و گفت که ما در عربستان تصمیم گرفتیم که در این خصوص رفتار پخته و سنجیده از خود نشان می دهیم.

وزیر انرژی عربستان بعلاوه گفت که اروپا در حال حاضر در یک مرحله سخت و سخت به سر می برد و مسائل زیادی را در زنجیره تأمین تجربه می نماید.

عبدالعزیز بن سلمان تأکید کرد که بحران انرژی دنیا ممکن است در حال حاضر در بدترین شرایط خود باشد و ما با بسیاری از کشورهای اروپایی در این خصوص در ارتباط هستیم و کوشش می کنیم نیازهای کشورهای اتحادیه اروپا را رفع کنیم.

وزیر انرژی عربستان توضیح داد: از دست رفتن ذخایر اضطراری منابع انرژی در دنیا ممکن است در ماه های آینده دردناک باشد و همه باید برای بدترین ها آماده شوند و توانایی مقابله را داشته باشند.

خالد بن عبدالعزیز الفالح وزیر سرمایه گذاری عربستان نیز در این نشست گفت که با توجه به افزایش تورم در دنیا و کاهش توان خرید نزد شهروندان کشورهای مختلف دنیا و افزایش بهای انرژی و بعلاوه تغییرات اقلیمی، نمی توان سیاست های آینده تجاری را پیش بینی کرد، و آینده اقتصاد دنیای در سال 2023 با چالش های زیادی روبرو خواهد شد.

تنش های تازه میان واشنگتن و ریاض پس از اقدام اخیر اوپک پلاس به رهبری عربستان سعودی برای کاهش فراوری نفت به مقدار 2 میلیون بشکه در روز در گرماگرم افزایش سرسام آور قیمت گاز رخ داد و از همین رو چندین نماینده کنگره آمریکا خواهان بازنگری در روابط با ریاض شدند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 آبان 1401 بروزرسانی: 4 آبان 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 14200

به "عربستان: همه باید برای بحران انرژی آماده باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان: همه باید برای بحران انرژی آماده باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید