فارس رتبه دوم کشور در فراوری محصولات زراعی، فراوری 8 میلیون تن محصول

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، معاون بهبود فراوریات گیاهی فارس گفت: این استان با دارا بودن 2 میلیون هکتار زمین زراعی دیم و آبی و فراوری 8 میلیون تن محصول زراعی، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

فارس رتبه دوم کشور در فراوری محصولات زراعی، فراوری 8 میلیون تن محصول

توسعه پایدار کشاورزی و افزایش بهره وری در فراوری از مزایای اجرای قانون اصلاح الگوی کشت در استان است.

دبیری معاون بهبود فراوریات گیاهی فارس دلیل بر زمین ماندن قانون اصلاح الگوی کشت را ناتوانی در جمع کردن مولفه های مرتبط اجرایی در کنار هم عنوان نمود.

او گفت: مشخص مقدار احتیاج کشور به محصولات زراعی، استراتژیک بودن محصولات، مقدار مصرف آب، ذائقه مردم، محیط زیست، منابع طبیعی و حفاظت منابع، از جمله مولفه های مطالعاتی برای مشخص الگوی کشت در هر منطقه است که رسیدن به الگوی کشت واقعی را سخت نموده است.

به گفته دبیری، از اردیبهشت سال جاری، مطالعات الگوی کشت برای 3 دشت کشاورزی در فارس شامل دشت نمدان در اقلید، مادر سلیمان در قادر آباد و دشت داراب شروع و الگوی کشت برای این دشت ها تهیه شده و آماده اجراست که 17 محصول برای کشت سال جاری در الگوی کشت این 3 دشت در نظر گرفته شده است.

او به بسته های حمایتی از کشاورزان هم اشاره نمود و افزایش 10 برابری یارانه بذر و رسیدن آن به هر کیلوگرم 2 هزار و 500 تومان و پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون از جمله این تسهیلات برشمرد.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 مهر 1401 بروزرسانی: 3 مهر 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 13875

به "فارس رتبه دوم کشور در فراوری محصولات زراعی، فراوری 8 میلیون تن محصول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس رتبه دوم کشور در فراوری محصولات زراعی، فراوری 8 میلیون تن محصول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید