فیل ها هم در پوکت خانه سالمندان دارند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، درباره خانه سالمندان فیل ها در پوکت

جزیره زیبای پوکت در تایلند، تفریحات بسیار زیادی دارد و فیل سواری، یکی از محبوبترین آنها در تور پوکت است. این تفریح هیجانی و متفاوت هواداران زیادی دارد و بر روی این حیوانات عظیم الجثه و در مسیرهای جنگلی و زیبای پوکت انجام می گردد اما چیزی که اکثر گردشگران نمی دانند و به آن بی توجه هستند، این است که از تعداد بی شمار فیل ها در تایلند، حالا فقط حدود 3000 تا باقی مانده است. بنابراین در این جزیره، خانه ای تحت عنوان خانه سالمندان فیل ها در پوکت راه افتاده است که هدف از آن، مطلع کردن گردشگرها از آسیب های روحی ای است که به این حیوانات احساسی وارد می گردد. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا از این فعالیت عجیب اما جالب و با ارزش، بیشتر بدانید:

فیل ها هم در پوکت خانه سالمندان دارند

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

خانه سالمندان فیل های پوکت، سال قبل توسط فردی به نام راجر سون پایه گذاری شد. در این مرکز، فیل هایی که دیگر به هر دلیلی توانایی کار سنگین در جنگل را ندارند، نگهداری می شوند و مهم ترین اولویت آن، مطلع کردن توریست ها از ضربه های روحی ای است که به فیل ها وارد می گردد.

آقای راجر سون که از پایه گذاران این مرکز در جزیره پوکت است در این باره می گوید: همانطور که می دانید، یکی از پر طرفدارترین فعایت های توریستی در تایلند و مخصوصا پوکت، فیل سواری در مسیرهای زیبای جنگلی و آبی است. در این میان طبیعی است که فیل های زیادی زخمی، مریض، خسته و پیر شوند. تا قبل از این، جایی برای نگهداری این دسته از فیل ها وجود نداشت و آنها مجبور بودند تا پای مرگ کار نمایند و بعد هم از پای در می آمدند در حالیکه خیلی راحت می توانستند با کمی مراقبت، نیرو و توان از دست رفته شان را دوباره بدست بیاورند.

وقتی گردشگران وارد این خانه می شوند، اولین چیزی که به چشمشان می خورد، تصاویر دردناکی از بچه فیل هایی است که با کتک، نگهداری در فضاهای بسته و گرسنگی کشیدن، یاد می گیرند تا از دستور انسان اطاعت نمایند. با همه آموزش های خشن و سختی که وجود دارد، این فیل ها می آموزند تا حیواناتی مطیع و فرمانبردار باشند اما از نظر روحی، آسیب های وحشتناکی می بینند و هدف اصلی این خانه هم، دادن مطلعی در همین مورد به گردشگران است.

از خانه سالمندان فیل ها در پوکت بیشتر بدانید

خانه سالمندان فیل ها در پوکت، 30 هکتار مساحت دارد و در حال حاضر در آن 5 عدد فیل نگهداری می گردد. بر خلاف نام آن، این خانه، فقط برای نگهداری از فیل های پیر نیست و علاوه بر فیل های پیر و از کار افتاده، فیل های خسته، زخمی و مریض هم در آن نگهداری می شوند. هر وقت که از طرف شبکه های ارتباطی جزیره پوکت با این خانه تماس گرفته گردد و درباره وضعیت فیلی هشدار داده گردد، این خانه، فیل را از صاحبش می خرد و به خانه سالمندان انتقال می دهد تا از آن مراقبت کند.

خوشبختانه فیل های این مرکز دیگر مجبور نیستند در یک فضای سربسته یا کوچک زندگی نمایند؛ آنها می توانند در یک محوطه بزرگ، آزادانه پرسه بزنند و از مراقبت های خوبی برخوردار شوند. گردشگرانی که از خانه سالمندان فیل ها در پوکت دیدن می نمایند، می توانند این فیل ها را از نزدیک ببینند، به آن ها غذا بدهند و بازی کردن آنها را تماشا نمایند.

آقای راجر سون بر این باور است که فیل ها بر خلاف عقیده خیلی از افراد، حیواناتی کاملا احساساتی هستند، آنها درک بالایی از غم و شادی دارند و سریعا می توانند حس خود را با محبت نشان دهند. این مرکز، جایی عالی برای آنهاست تا به آنها یکبار دیگر فرصت دهد به ذات خود برگردند و بدون ترس و ناراحتی، یکبار دیگر خودشان باشند.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 796

به "فیل ها هم در پوکت خانه سالمندان دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیل ها هم در پوکت خانه سالمندان دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید