ماجراجویی در جشن نیمه پاییز چینی ها!

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، جشن نیمه پاییز

بیایید برای ماجراجویی امروز به چین، سرزمین اژدهای آتشین برویم. ایران و چین روزی روزگاری در امتداد جاده ابریشم قرار داشتند و از زمان های قدیم، مسافران بسیار زیادی از هر دو کشور به قصد سفرهای تجاری، اکتشافی و از همه هیجان انگیزتر ماجراجویی به هم سفر می کردند. برای گواه این مطلب تنها کافی است که به اشعار قدیمی فارسی و یا سفرنامه های قدیمی مراجعه کنید تا بالاخره به ردپایی از چین در این ابیات برسید. پاییز در چین فصل آغاز بسیاری از فستیوال های سنتی و مدرن در این کشور است و از آن جایی که تا پاییز و سرانجام فصل تابستان چند روزی بیشتر باقی نمانده، می خواهیم به همراه شما در خبرنگاران به ماجراجویی در یکی از بزرگ ترین فستیوال های کشور چین یعنی جشن نیمه پاییز برویم. با ما همراه باشید.

ماجراجویی در جشن نیمه پاییز چینی ها!

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

وسایل مورد احتیاج

قبل از هر چیزی باید بگم که برای رفتن به چین و شروع قسمت ماجراجویانه سفرتان، در کنار هر چیزی که می خواهید در سفر به همراه خود ببرید؛ یک کوله پشتی سبک و ضد آب، لباس های سبک پاییزه، چند غذای کنسرو شده، قمقمه آب، مترجم آنلاین زبان چینی، کمی داروی ضروری، عینک آفتابی، نقشه، اینترنت همراه با سرعت مناسب و هر چیز دیگری که وزن زیادی ندارد اما از ملزومات مورد استفاده شما در یک گشت و گذار ماجراجویانه است را به همراه ببرید.

نکته دیگر این است که درباره هوای کشور چین در فصل پاییز باید این نکته را در نظر داشته باشید که این فصل دارای هوایی خنک و دلنشین است اما نباید به هر حال اختلاف دمای چشمگیر در شب و روز این کشور پهناور را نادیده گرفت.

جشن نیمه پاییز

پیشنهاد می کنم که نه تنها در ماجراجوییتان بلکه در کل سفرتان به کشور چین حتما به این نکات توجه داشته باشید تا به مسئله ای برنخورید البته در ادامه نکات دیگری را به شما خواهیم گفت. خب! حالا که آماده سفر با خبرنگاران برای ماجراجویی در جشن نیمه پاییز چین شده اید، سفر را شروع می کنیم.

جشن نیمه پاییز که به آن فستیوال نیمه پاییز یا ماه کامل نیز گفته می شود، در زبان چینی به صورت 中秋节 نوشته و ژون جی جیه خوانده می شود. این جشن که در واقع یکی از مهم ترین جشن های چینی هاست، در روز 15 از ماه 8 تقویم چینی ها که برابر است با فصل های سپتامبر یا اکتبر که در تقویم فارسی ماه های مهر و آبان می باشد؛ برگزار می شود.

در واقع با به خاتمه رسیدن فصل برداشت در تابستان، مردم فرصتی برای استراحت و بهره برداری از محصولا خود و کوشش هایی که در طول فصل نموده اند را پیدا می نمایند. درست به همین خاطر، چینی ها پاییز را زمانی بسیار ایده آل برای جشن دریافت و شادی کردن از دیرباز تا به کنون می دانند. چینی ها جشن را زمانی شروع می نمایند که قرص کامل ماه شکل گرفته باشد و در درخشان ترین حالت خود قرار گرفته باشد.

در این فستیوال با شکوه که با خبرنگاران می توانید به آن بروید، انواع و اقسام رسم و رسوم خاص چینی ها که همگی مخصوص به این رویداد هستند، انجام می شود.

غذای مخصوص این جشن، کیک ماه است؛ لباس های سنتی چینی ها در این جشن پوشیده می شود؛ مردمی که با خانواده هایشان زندگی می نمایند دور هم جمع می شوند و کسانی که از خانواده های خود جدا هستند، به مدت بسیار طولانی به ماه خیره می شوند و به این صورت خانواده خود را در ماه تصور می نمایند. این جشن چند هزار ساله ریشه در اهمیت ماه در فصل پاییز برای پادشاهان باستانی چینی دارد و از چین باستان به چین مدرن به ارث رسیده است.

در این جشن و در سرتاسر کشور چین هر جایی را که ببینید، میزهایی بزرگ با چراغ های فانوسی با رنگ های گرم و نارنجی تزئین شده اند. از هر خیابانی که رد می شوید، بیشتر از دیگر زمان ها حتی بر بالای خانه ها ساختمان های محلی، بالون های شمعی رنگ وارنگ را خواهی دید.

به گفته کسانی که دراین جشن شرکت نموده اند، هوا کردن بالون های مختلف به همراه هزاران نفر دیگر واقعا صحنه ای زیبا و به یاد ماندنی را برای هر شخصی خلق می کند. جشن نیمه پاییز در چین از جمله فستیوال های جالبی است که با وجود چالش های کمی که دارد اما لذت یک سفر ماجراجویانه را به هر گردشگر و مسافری هدیه می دهد.

گشت و گذار در میان اژدهاهای نمادینی که با موسیقی سنتی چینی در میان مردم برنامه اجرا می نمایند، حضور بازیگران تئاترهای سنتی در این جشن ها و اجرای نمایش هایی بر اساس شعرها و متونی که برگرفته از اشعار وانگ وِی، شاعر بزرگ سلسله تانگ است، معاشرت مردم با گردشگران و ماجراجویان بی شک اوقات بسیار فوق العاده ای را در این بخش ماجراجویانه از سفر شما به چین با خبرنگاران را به وجود خواهد آورد. .

در خاتمه به این نکات در برخورد با چینی ها توجه داشته باشید

پیشنهاد می کنیم که حتما از کیک ماه مزه کنید اما اگر علاقه ای نداشتید، به رسم ادب و قدردانی از مهمان نوازی چینی ها، مقداری از آن را بخورید و آن را رد نکنید زیرا این کار را به نشانه بی احترامی برداشت می نمایند.

چینی ها ترجیح می دهند مهمانی های خود را به جای خانه، در مکان های عمومی برگزار نمایند همانند جشن ماه و این در حالی است که مخصوصا شما را به عنوان یک مهمان خارجی به منزل خود دعوت نموده باشند اما اگر نتوانستید به منزل آن ها بروید، دلیلش را شرح دهید تا بی احترامی به آن ها تلقی نشود

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 791

به "ماجراجویی در جشن نیمه پاییز چینی ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجراجویی در جشن نیمه پاییز چینی ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید