مجلس نمایندگان آمریکا وکیل ترامپ را احضار کرد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، نمایندگان دموکرات آمریکا که در حال تحقیق درباره استیضاح ترامپ هستند، احضاریه ای را برای وکیل شخصی رئیس جمهور آمریکا ارسال کرده اند.

مجلس نمایندگان آمریکا وکیل ترامپ را احضار کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، نمایندگان دموکرات آمریکا که در حال تحقیق درباره امکان استیضاح دونالد ترامپ هستند، روز دوشنبه احضاریه ای را برای رودی جولیانی وکیل شخصی رئیس جمهور آمریکا فرستاده اند و از وی خواستند تا 15 اکتبر اسناد مربوط به تعاملات با اوکراین را ارائه دهد.

بر اساس این گزارش، کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: جولیانی در یک مصاحبه تلویزیونی اذعان کرده است که از دولت اوکراین خواسته است تا جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا را هدف قرار دهد.

از سه شنبه گذشته که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا رسما موافقت خود را با آغاز روند استیضاح ترامپ اعلام کرده است، دموکرات ها به سرعت دست به کار شده اند. روز جمعه نیز 3 کمیته مجلس نمایندگان آمریکا مایک پامپئو وزیر خارجه این کشور را احضار کردند. 5 مقام دیگر وزارت خارجه آمریکا نیز در ارتباط با پرونده ترامپ احضار شده اند.

روز دوشنبه از جولیانی خواسته شده است تا اسناد مربوط به تلاش های ترامپ برای اعمال فشار بر رئیس جمهور اوکراین با هدف تحقیق از جو بایدن را ارائه دهد.

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: جولیانی گفته است که شواهد و اسنادی مثل پیام های متنی و گفتگوهای تلفنی ضبط شده ای در اختیار دارد که نشان می دهد سایر مقام های آمریکایی نیز احتمالا در وارد کردن فشار بر اوکراین دست داشته اند.

گفتگوی تلفنی 25 جولای ترامپ با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به جنجال بزرگ سیاسی در آمریکا تبدیل شده است.

وال استریت ژورنال و سایر رسانه های خبری آمریکا گزارش دادند که ترامپ بارها از رئیس جمهور اوکراین خواسته است تا درباره اتهاماتی که علیه بایدن و پسرش وجود دارد، تحقیق کند.

بر اساس اعلام رسانه های خبری آمریکا، بایدن زمانی که معاون رئیس جمهور ایالات متحده بوده است، تهدید به قطع کمک های آمریکا به اوکراین کرده است، مگر آنکه مقام های کی یف تحقیقات قضایی درباره یک شرکت گازی را که پسر بایدن در هیئت مدیره آن عضویت دارد، لغو کند.

ترامپ به شدت از آغاز تحقیقات برای استیضاح انتقاد کرده و گفته است که هیچ کار اشتباهی را انجام نداده است. ترامپ معتقد است که این گونه اقدامات دموکرات ها صرفا با انگیزه های سیاسی است.

دموکرات های کنگره بر این باورند که اقدامات ترامپ موجب لطمه خوردن امنیت ملی بوده و به شدت روند انتخابات آمریکا را تهدید می کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 974

به "مجلس نمایندگان آمریکا وکیل ترامپ را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس نمایندگان آمریکا وکیل ترامپ را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید