مرمت و سامان دهی قلعه تاریخی مروست در یزد شروع می گردد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم گفت: ادامه پروژه مرمت و ساماندهی قلعه تاریخی مروست از هفته آینده شروع می گردد.

مرمت و سامان دهی قلعه تاریخی مروست در یزد شروع می گردد

جهت دریافت خدمات شرکت بازسازی ساختمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد، عباس قدیریان گفت: قلعه مروست واقع شده بر فراز تپه ای باستانی یکی از کهن ترین آثار تاریخی این شهرستان است و ادامه پروژه مرمت و ساماندهی این قلعه هفته آینده شروع می گردد.

او با بیان اینکه ارتفاع قلعه تاریخی مروست حدود شش متر و وسعت آن نزدیک به هشت هزار مترمربع است، اضافه نمود: این مرمت ها در دو جبهه داخلی و خارجی قلعه شروع می گردد و ادامه خواهد یافت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم با اشاره به اینکه مرحله اول مرمت این قلعه از اعتبارات استانی سال 98 انجام شده است، گفت: مرمت و ساماندهی فعلی قلعه مروست از اعتبارات استانی سال 99 انجام می گردد.

قلعه تاریخی مروست در محدوده مرکزی بافت قدیمی شهر مروست جای دارد و با توجه به اهمیت قلعه مروست در این بافت تاریخی، می توان گفت که این بنا به عنوان یک اثر ارزشمند در مروست خودنمایی می نماید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2409

به "مرمت و سامان دهی قلعه تاریخی مروست در یزد شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت و سامان دهی قلعه تاریخی مروست در یزد شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید