مسائل عمومی پکیج : عیب یابی پکیج قبل از بروز دردسرهای عظیم

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، بازگشت به یک خانه گرم بعد از یک روز کاری سخت در زمستان یک احساس عالی است. اما اگر یک روز برگردید و متوجه شوید مسئله ای در پکیج شما وجود دارد چه می کنید؟ پکیج دیواری مسئول گرم کردن آب مصرفی و گرمایش فضا توسط رادیاتورها در فصول سرد است. اما گاهی اوقات دچار مسائلی می گردد. اما سؤال مهم این است: مسائل عمومی پکیج شامل چه مواردی هستند و چطور می توان با شناسایی سریع آن ها، شرایط تعمیر پکیج را مهیا کرد؟ با ویکی ساختمون همراه باشید.

مسائل عمومی پکیج : عیب یابی پکیج قبل از بروز دردسرهای عظیم

تعمیر و نگهداری انواع پکیج را به متخصصان ماهر کارگشا بسپارید

ایرادات و مسائل عمومی پکیج

تعمیر پکیج

مسائل پکیج عمدتاً برای همه افراد در سراسر دنیا اتفاق می افتند و اغلب شامل یکسری مسائل مشترک و متعارف هستند. اگر در سیستم گرمایشی خود مسئله ای دارید، با رایج ترین مسائل پکیج آشنا شوید:

1- آب سرد و گرم نشدن رادیاتورها

آب و شوفاژ سرد مهم ترین مشکل پکیج ها هستند. اگر این دو اتفاق رخ دهند، ابتدا ترموستات را آنالیز کنید و آن را به تنظیمات صحیح برگردانید (هر مدل پکیج یک نوع تنظیمات ترموستات دارد). ترموستات وظیفه کنترل کردن دما را بر عهده دارد. اگر با این کار مشکل حل نشد! احتمالاً فیلتر هوا کثیف است. آن را تمیز کنید یا در صورت لزوم جایگزین کنید.

خرابی دریچه، خرابی هواکش، خرابی ترموستات یا سطح کم آب در مخزن و پکیج به عنوان دلایل دیگر این مشکل هستند. همچنین، س+-رد بودن رادیاتورها نیز اغلب به دلیل عدم هواگیری است. اگر هم با هواگیری مشکل رفع نشد، احتمالاً مشکل از پمپ پکیج است.

حتما بخوانید: پکیج دیواری بهتر است یا زمینی؟ تصمیم با شما، نصاب از ما

2- مشکل جرقه زنی

مسائل عمومی پکیج در بخش جرقه زنی به دو صورت رخ می دهد، اول اینکه جرقه زده می گردد ولی شعله روشن نمی گردد دو اینکه کلاً جرقه زده نمی گردد! مشکل مورد اول غالباً ناشی از بسته بودن شیر ورودی گاز، وجود هوا در لوله گاز، عدم تنظیم شیرگاز (مینمم شعله) و نقص شیر گاز و معیوب بودن جرقه زدن است.

مشکل دوم هم ناشی از خرابی جرقه زن است. بسیاری از اوقات سایش و پارگی هر یک از اجزای مشعل نیز ممکن است دلیل این مشکل باشد. با این حال، این مسائل بهتر است توسط یک تکنسین دیده و رفع گردد.

شعله پکیج

3- خاموش نشدن پکیج

یکی دیگر از مسائل عمومی پکیج، خاموش نشدن است. اگر سیستم شما همچنان در حال کار و دمیدن هوای گرم است، تنظیمات را آنالیز کنید. این شرایط باید به جای حالت روشن در حالت اتوماتیک باشد.

حالت اتوماتیک از نظر انرژی کارآمد است زیرا سیستم گرمایش با رسیدن به دمای مورد نظر خاموش می گردد. دلیل دیگر این مشکل ممکن است ناشی از ترموستات یا بلوور دمنده باشد. قبل از آنالیز این موضوع حتماً کلید برق پکیج را خاموش کنید.

4- خاموش شدن مکرر شعله پکیج

پکیج ممکن است به سختی روشن شده و به راحتی خاموش نگردد! حتی در بدترین شرایط، شعله پکیج مکرر خاموش می گردد و کاربر مجبور است مداوم آن را روشن کند. دلایل خاموش شدن مکرر شعله پکیج شامل موارد زیر است:

  • بودن میزان آب داخل مدار گرمایش
  • گرفتگی مدار گرمایش هوا، خرابی پمپ سیرکولاتور پکیج
  • خرابی الکترود یون (وظیفه تشخیص شعله را بر عهده دارد)
  • کم بودن فشار گاز پکیج یا ساختمان
  • عدم تخلیه درست دود، خراب بودن بُرد دستگاه (کامپیوتر)
  • جوش آوردن پکیج
  • سوختن فن پکیج
  • گرفتگی منافذ خروج گاز
  • تنظیم نبودن فاصله جرقه زن
  • کافی نبودن تعداد و ظرفیت رادیاتورها

این مشکل نیز برای آگاهی بیشتر شما بیان شده است. برای رفع کردن آن باید به متخصصین واجد الشرایط مراجعه کنید.

تنظیم درجه گرما

5- صداهایی غیرمعمول

در حالی که بعضی از صداهای پکیج مانند شعله دریافت معمول است، بعضی دیگر ممکن است یک علامت هشداردهنده از مسئله ای جدی باشد. صداهای غیرمعمول نشان دهنده مسئله ای مکانیکی هستند. صدا از موتور نشانگر یاتاقان های معیوب یا قدیمی است که احتیاج به تعویض دارند. ممکن است صداهای دیگر به دلیل مسائل جریان هوا یا مشعل های کثیف باشند.

این مشکل همچنین در اثر وجود ذرات آهک در مبدل حرارتی نیز رخ می دهد. باید بدانید که رسوبات ناشی از آب بسیار مخرب بوده و می تواند باعث خرابی پکیج گردد. رسوبات به کم شدن فشار آب منجر می شوند و برای حل این مشکل باید همواره از رسوب گیر در سر راه آب و پکیج بهره ببرید.

حتما بخوانید: مقایسه پکیج های دیواری + پاسخ سوال همیشگی پکیج چی بخرم

6- افت فشار آب

یکی دیگر از مسائل عمومی پکیج، افت فشار آب است. علت اول می تواند خراب شدن شیر پرکن پکیج باشد. این شیر همان شیری است که در زیر پکیج واقع شده است و برای تنظیم مقدار آب ورودی مورد استفاده قرار می گیرد. خراب شدن این شیر منجر به افت فشار آب در دستشویی و حمام می گردد.

اگر شیر پرکن پکیج باز باشد و شما یادتان برود آن را ببندید، دستگاه با افت فشار شدید آب روبرو می گردد. شیر پرکن پکیج در بسیاری از دستگاه ها مانند بوتان یا ایران رادیاتور، باید عقربه فشار آب روی عدد 1.5 باشد. باد کردن و سوراخ شدن منبع انبساط، نشتی از رادیاتور یا لوله های گرمایی و هوا داشتن و رسوب دریافت پکیج دیواری از دیگر دلایل افت فشار آب است.

شیر پرکن

7- نشت گاز

اگر پکیج گازی دارید، ممکن است بوی گاز از پکیج نشت کند. این یک مشکل عظیم است زیرا ممکن است انفجار صورت گیرد. اگر بوی نشت گاز از پکیج خود را احساس کردید، اولین کاری که باید انجام دهید خاموش کردن پکیج به عنوان یک اقدام پیشگیرانه است. در مرحله بعدی، باید با یک متخصص تماس بگیرید تا پکیج را آنالیز نموده و تعمیر کند. نشت گاز خطر آتش سوزی دارد و هوا را برای نفس کشیدن برای اهالی خانه ناامن می نماید.

8- بوی سوختن

اگر بعد از مدت ها آغاز به کار پکیج، بوی سوختن حس کردید، جای نگرانی نیست! احتمالاً به دلیل سوزاندن گرد و غبار و خاک جمع شده در طول زمان، بو به مشام شما می رسد. با این حال، اگر پس از استفاده منظم در فصل زمستان، این بو هنوز وجود دارد، به دلیل فیلتر کثیف است. فیلتر را تمیز کنید و اگر مشکل رفع نشد بهتر است سیستم گرمایش را خاموش و از برق بکشید و با یک متخصص تماس بگیرید.

عدد 1.5 برای فشار ایده آل

سخن آخر

با دانستن اینکه چه موقع باید با یک متخصص تماس بگیرید و چه زمانی باید تعمیرات را انجام دهید، می توانید از آسیب و خرابی بیشتر جلوگیری کنید. حتی دانش اولیه در خصوص عیب یابی و شناسایی ایرادات و مسائل عمومی پکیج نیز تفاوت زیادی ایجاد خواهد نمود.

متخصصان لوله کشی مهارت و تخصص لازم را دارند تا انواع کارها را با حداکثر بازده انجام دهند. آن ها می توانند به سرعت علت یک مشکل را تشخیص دهند. آن ها تمام اطلاعات لازم در خصوص چگونگی جلوگیری از بروز این مسائل را در اختیار شما قرار می دهند. پس بهتر است بعد از مشاهده مشکل، با یک متخصص تماس بگیرید.

نظرتان در خصوص مسائل عمومی پکیج چیست؟ آیا موارد بالا همان چیزهایی بودند که می خواستید؟ نظرها و ایده های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 6367

به "مسائل عمومی پکیج : عیب یابی پکیج قبل از بروز دردسرهای عظیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل عمومی پکیج : عیب یابی پکیج قبل از بروز دردسرهای عظیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید