مسائل گوارشی در میان اطفال

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، اگر مایلید درباره همه مسائل گوارشی در میان اطفال اطلاعاتی به دست آورید این مقاله درباره همه مسائل گوارشی معمول در میان بچه ها و چگونگی برطرف این مسائل اطلاعاتی در اختیار شما خواهد گذاشت. پس به خواندن ادامه دهید

مسائل گوارشی در میان اطفال

ترجمه و تألیف: حمید وثیق زاده انصاری

منبع:راسخون

اگر مایلید درباره همه مسائل گوارشی در میان اطفال اطلاعاتی به دست آورید این مقاله درباره همه مسائل گوارشی معمول در میان بچه ها و چگونگی برطرف این مسائل اطلاعاتی در اختیار شما خواهد گذاشت. پس به خواندن ادامه دهید . . .

قبل از این که به لیست مسائل گوارشی بپردازیم بیایید یک تصویر کلی را در نظر بگیریم. ابتدا بایستی بدانیم که مسائل گوارشی در واقع پیامد اختلالات جزیی و عمده در روده و بعضی دیگر از مسائل بیرونی مربوط به سیستم گوارش می باشند. در این مقاله ما نگاهی خواهیم داشت به مسائل گوارشی معمول که به نظر یکی از دغدغه های عمده والدین به تعداد می فرایند. برخورداری از مقداری اطلاعات درباره این مسائل برای والدین قطعاً ضروری می باشد، زیرا در بعضی مواقع افزایش شدت این مسائل می تواند به نتایج نا خواسته و مسائل بهداشتی برای کودک منجر گردد.

لیست مسائل گوارشی در میان اطفال

اسهال

شاید این موضوع یک واقعیت عجیب و ناراحت کننده باشد، اما تقریباً 450 نوزاد در ایالات متحده آمریکا سالانه در اثر ابتلا به اسهال جان خود را از دست می دهند. بنا بر این اسهال امروزه یکی از مسائل گوارشی عمده به تعداد می رود. ابتلا به اسهال می تواند به چند دلیل رخ دهد. محتمل ترین علل ابتلا به اسهال عبارتند از تغییر رژیم غذایی، استفاده از بعضی آنتی بیوتیک ها و قرار گیری در معرض بعضی عفونت ها. اگر کودک هم چنان از شیر مادر تغذیه می نماید تغییر در رژیم غذایی مادر هم می تواند به ابتلای کودک به اسهال منجر گردد. گفته می گردد که خوراندن مایعات بیشتر به کودک جهت جبران آب از دست رفته بدن برترین درمان خانگی برای اسهال می باشد.

یبوست

یبوست یک مشکل گوارشی عمده دیگر در میان اطفال محسوب می گردد. این مشکل گوارشی هم می تواند به خاطر تغییر رژیم غذایی، دارو یا حتی رفتار رخ دهد. با این حال، یبوست را می توان به آسانی در منزل تشخیص داده و درمان نمود. یبوست به حالتی گفته می گردد که در آن کودک از کارکرد مزاجی سخت و نا مناسبی برخوردار است. استفاده از غذاها و میوه های دارای فیبر فراوان درمان خوبی برای یبوست محسوب می گردد. با این حال، اگر کودک تان تنها چند سال سن دارد و از خون ریزی مقعدی هم رنج می برد سریعاً با یک پزشک مشورت نمایید.

استفراغ

استفراغ هم یک مشکل گوارشی دیگر در میان بچه ها محسوب می گردد که در بیشتر مواقع تشخیص آن به اشتباه صورت می گیرد. بیشتر مادران بیرون دادن محتویات دهان به وسیله نوزاد خویش را با استفراغ اشتباه می گیرند. بیرون دادن محتویات به همراه آروغ بعد از هر وعده غذایی در بیشتر نوزادان امری طبیعی و عادی است. استفراغ در نوزادان در اثر انسداد معدی یا انسداد روده ای اتفاق می افتد. در میان بچه ها بزرگ تر، دلیل استفراغ معمولاً یا تقریباً همواره یک عفونت ویروسی می باشد. با این حال، استفراغ اگر یک بار و در اثر پر خوری یا دلایل مشابه رخ دهد مسآله مهمی نمی باشد. اما اگر شدت استفراغ زیاد است و به کرات هم رخ می دهد بایستی کودک را نزد پزشک برد.

قولنج نوزادی

قولنج نوزادی (گریه شدید نوزاد به مدت چند ساعت در روز) هم چنان یکی از اولین مسائل گوارشی شناخته شده در میان اطفال است و گفته می گردد که دلیل آن دردهای شکمی است. اگرچه بیشتر پزشکان با این موضوع مخالفند و دلایل شان هم کاملاً قابل باور هستند، اما این مشکل هم چنان یک مشکل گوارشی محسوب می گردد. باور بر این است که ماساژ دادن شکم طفل باعث می گردد که وی آرام گیرد. بحث و منازعه بر سر این مشکل گوارشی هم چنان ادامه دارد و مشاوره با یک پزشک هنگام بروز این مشکل ضروری می باشد. واژه colic (قولنج) از یک واژه یونانی مشتق شده و به معنای روده می باشد.

درد

ما هم موافقیم که واژه درد یک عبارت کلی به تعداد می رود. اما بسیاری دلایل وجود دارند که ممکن است باعث بروز درد شوند. سیستم گوارشی (از جمله روده های) نوزادان در بعضی موارد تکامل نیافته است. این امر باعث بروز بسیاری از مسائل دیگر در کنار کار کرد نا منظم مزاج می گردد. هضم بعضی مواد غذایی به مسئله ای مشابه مشکل عدم تحمل لاکتوز تبدیل می گردد و این امر ممکن است به بروز درد منجر گردد. عفونت مثانه و تورم آپاندیس دو دلیل دیگر بروز درد می باشند اما این دو مورد چندان معمول نیستند.

حالا که با همه مسائل گوارشی در میان اطفال آشنا شده اید می توانید مراقب سلامت گوارشی کودک خویش باشید. البته توجه داشته باشید که بهره گیری از این اطلاعات نمی تواند جای گزین ویزیت پزشک یا مشورت با پزشک گردد. یافتن علائم بیماری در اطفال کار دشواری است و از همین روی تنها پرشکان می توانند دیگر مسائل گوارشی در میان بچه ها را تشخیص دهند. تنها پس از تشخیص صحیح بیماری می توان توصیه ها و پیشنهاداتی ارائه نمود. مسائل گوارشی در میان اطفال امری معمول به تعداد می رود، اما اگر نا دیده گرفته شوند ممکن است به بروز مسائل جدی منجر گردند. به همین خاطر، انتظار می رود مقداری اطلاعات درباره این مسائل داشته باشید

منبع: راسخون
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 9737

به "مسائل گوارشی در میان اطفال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل گوارشی در میان اطفال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید