مقاله: قوانین ساخت و ساز شهرداری تهران از تراکم تا سطح اشغال و تعداد طبقات

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، بر اساس قوانین ساخت و ساز شهرداری تهران برای محاسبه تراکم ساختمانی ابتدا بایستی به مساحت قید شده در سند مالکیت رجوع کنیم. بر همین اساس می توان میزان تراکم مجاز برای ملک مورد نظر را به دست آورد. تراکم ساختمانی که توسط شهرداری ها معین می شود، در هر منطقه متفاوت بوده و معمولاً 100، 120، یا 180 درصد است.

مقاله: قوانین ساخت و ساز شهرداری تهران از تراکم تا سطح اشغال و تعداد طبقات

به منظور سامان بخشی به سیمای شهر، احداث بنا در محورهایی از شهر که بیش از 60 درصد قطعات آن در طرفین گذرهایی با حداقل 12 متر عرض، بر مبنای ضوابط قبلی ساخته شده اند، مطابق ضوابط قبلی (تراکم و طبقات)، مجاز است. این محورها در طرح تفصیلی معین، و نحوه برخورد با آن ها به تصویب کمیسیون ماده (5) خواهد رسید.

هر گونه افزایشی در سطح اشغال کلیه پهنه ها، تحت هر عنوان و به هر شکل ممنوع است.

تراکم ساختمانی مجاز یا همان حداکثر حجم ساخت وساز تا سقف تراکم معین شده در پهنه های چهارگانه استفاده از اراضی شهر تهران، به تفاوت در هر کاربری و متناسب با مساحت قطعه و عرض معبر در طرح تفصیلی تهران از 80 درصد تا 440 درصد (به جز پهنه های ویژه بلندمرتبه) است.

تراکم ساختمانی مجاز در زیر پهنه های حفاظت (سبز و باز)، مختلط ویژه، صنعت با فناوری بالا و خوشه های صنعت، گستره ها و مراکز تجاری، اداری و خدمات (با غلبه فرهنگی) ، بازار و پهنه های ویژه بلندمرتبه سازی، تابع ضوابط و مقررات ویژه و با رعایت ضوابط خاص دستگاه های مربوطه بر اساس مقررات طرح جامع تهران، به تصویب کمیسیون ماده (5) شهر تهران خواهد رسید.

منبع مقاله: قوانین ساخت و ساز شهرداری تهران از تراکم تا سطح اشغال و تعداد طبقات

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 10116

به "مقاله: قوانین ساخت و ساز شهرداری تهران از تراکم تا سطح اشغال و تعداد طبقات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: قوانین ساخت و ساز شهرداری تهران از تراکم تا سطح اشغال و تعداد طبقات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید