موانع صادرات توسعه تجارت محصولات کشاورزی برداشته گردد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، تهران (پانا) - فدراسیون واردات ایران در نامه ای به وزیر جهاد ضمن بیان مسائل حوزه فراوری، تجارت و واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه، خواهان برطرف تحریم های داخلی و اصلاح این بخش شد.

موانع صادرات توسعه تجارت محصولات کشاورزی برداشته گردد

فدراسیون واردات ایران در نامه ای خطاب به سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی خواستار بهبود فضای کسب و کار در بخش کشاورزی، تعامل سازنده دولت و بخش خصوصی در این حوزه، کاهش چشمگیر موانع فراوری و تجارت، توسعه تجارت خارجی و تقویت توانمندی کارشناسی وزارتخانه مذکور در حل و فصل مسائل مبتلابه تجارت محصولات کشاورزی شد.

در این نامه آمده است: حوزه کشاورزی و صنایع غذایی مهمترین موتور رشد و توسعه مالی کشور است. ایران برای گذر از بحران های عدم توسعه باید در راستای رشد فراوری و توسعه تجارت این بخش گام بردارد. البته افزایش تقاضا برای آب و مواد غذایی از یک سو و از سوی دیگر بروز خشکسالی برای کشوری که در ناحیه خشک و نیمه خشک جهان واقع است، منجر شده تا فشار بر ذخایر آب های سطحی و زیرزمینی افزایش یابد و سیمای کشاورزی کشور، چهره ناپایداری به خود گیرد. حال در شرایط حساس کنونی کشور، توسعه تجارت آب مجازی و تأمین و تنظیم بازار نهاده های فراوری و کالاهای اساسی بخش کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا حفظ آرامش روانی جامعه، در گروی تعادل در بازار است و هر غفلتی ولو کوچک، می تواند پیامدهای نامطلوبی به همراه داشته باشد.

این نامه می افزاید: امروز در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی بخش کوچکی از مسائل به تحولات سیاست خارجی مرتبط است و سوء مدیریت و تحریم های داخلی به مراتب اثرگذارتر از تحریم های خارجی بوده است. بر این اساس هم امروز تأمین کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانجات صنایع غذایی و تجهیزات صنعتی مورد احتیاج، دچار چالش اساسی شده، بی شک ادامه فرایند کنونی جامعه را برای تأمین مواد اولیه و کالاهای مصرفی، دچار عسرت می نماید.

فدراسیون واردات در این نامه تاکید می نماید: امروز ما با شما صرفاً از بروکراسی مزاحم واردات که آن را مختل نموده، سخن نمی گویم، زیرا چالش های پیش روی فراوری و صادرات را هم تصویر می کنیم که اقتصاد کشور و زنجیره ارزش افزوده را در معرض خطر قرار داده است. بر این اساس این بخش احتیاجمند اصلاحات جدی است. در این میان بهره مندی از ظرفیت های بخش خصوصی تخصصی می تواند در شکل گیری تصمیمات صحیح تر و جامع تر راهگشا باشد.

این نامه می افزاید: فدراسیون واردات ایران به اسم تشکلی بالا دستی در حوزه واردات از سال 1394 با 21 تشکل رسمی وارداتی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تأسیس شد؛ در امسال باتوجه به ماهیت وجودی و عملکرد این تشکل طی نامه 2938/1/10/ ص (پیوست)، از سوی ریاست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در راستای اجرای مواد 2 و 3 قانون بهبود محیط کسب و کار مبنی بر ضرورت مشورت دولت و دستگاه های اجرایی ذیربط در فرایند سیاستگذاری و اصلاح و تدوین مقررات، بخشنامه ها و رویه های اجرایی با اتاق ها و تشکل های ذی ربط و نظر به اهمیت موضوع واردات به وزیر سابق جهاد کشاورزی معرفی گردید؛ تا نقطه نظرات این تشکل در جریان مدیریت واردات کشور در کارگروه ها مرتبط، اخذ و مورد استفاده قرار گیرد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 9377

به "موانع صادرات توسعه تجارت محصولات کشاورزی برداشته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع صادرات توسعه تجارت محصولات کشاورزی برداشته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید