آشنایی با میدان تیان آنمن پکن اولین مقصد در تور چین

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، در میان جاذبه های دیدنی پکن و چین یکی از مهم ترین میدان های پکن واقع شده است. میدان تیان آنمن پکن به دلیل موقعیت حساسی که در طول تاریخ داشته است و داستان و ماجراهایی که در این میدان رخ داده، بسیار مشهور است. این میدان میزبان رویدادهای مهمی مانند اعلان شکل گیری جمهوری خلق چین توسط رهبر مائو در سال 1949 بوده که خبرنگاران به آن معرفی آن می پردازد.

آشنایی با میدان تیان آنمن پکن اولین مقصد در تور چین

بازدید و فعالیت گردشگران در میدان تیان آنمن پکن

میدان تیان آنمن پکن توسط جاذبه های گردشگری معروف چین همانند شهر ممنوعه گرفته و موزه ملی چین احاطه شده است. چه در تور چین شرکت نموده اید و به دیدن این میدان آمده اید و چه خودتان تنهایی به چین سفر نموده اید، از این میدان دیدن کنید. برای بازدید از جاذبه های پکن همانند میدان تیان آنمن سعی کنید صبح زود و با طلوع خورشید از هتل بیرون بزنید. اگر در هنگام طلوع آفتاب به این میدان بیایید و به صندلی سخنرانی تیانان مِن بروید، می توانید شاهد مراسم بالا رفتن پرچم ملی چین باشید.

از دیگر فعالیت هایی که در اطراف این میدان تمام گردشگران تور چین را به خود جذب می نماید، بازدید از موزه است. پس از تماشای مراسم بالا بردن پرچم ملی به دیدن موزه ملی چین بروید. در این موزه بیشتر با تاریخ پر فراز و نشیب چین آشنا خواهید شد.

جاذبه های گردشگری میدان برای گردشگران تور چین

از دیگر جاذبه هایی که اطراف میدان تیان آنمن پکن قابل دسترسی است، برج تیانانمن، بنای یادبود قهرمانان ملی چین، تالار بزرگ خلق چین، موزه ملی چین و پارک و سالن یادبود رهبر بزرگ چین، مائو زدونگ است. در نتیجه میدان تیان آنمن پکن پر بازدید ترین جاذبه در پکن بوده که مقصد بسیاری از گردشگران است. همچنین این میدان در جنوب شهر ممنوعه بوده و در ناحیه جنوبی تیان آنمن پکن، بنایی به نام بهشت نیز وجود دارد. تمام این بناها توسط گردشگران چین بازدید می شوند و بسیار شلوغ هستند.

  • برج تیان آنمن | Tiananmen Tower

اگر چه از تاریخ 15 ژوان تا آپریل 2019 (اردیبهشت سال 1398) به دلایل بازسازی این برج امکان بازدید این جاذبه پکن را ندارید؛ با این حال، اطلاعاتی کلی راجع به برج تیان آنمن به شما می دهیم. در شمال میدان تیان آنمن برج این میدان قرار گرفته که در سال 1417 و در طول دوره سلسله مینگ ساخته شد. این برج در کنار دروازه ورودی شهر ممنوعه واقع شده است.

مهمترین استفاده از این برج در گذشته، مکانی برای اعلام دستورات و خبرهای جدید به مردم بود. مخصوصا جشن هایی که برای امپراتورها برگزار می شد. تا سال 1911، زمانی که آخرین پادشاهی فئودالی در چین تمام شد، هیچکس به جز خانواده سلطنتی و اشراف نمی توانست وارد برج گردد.

  • یادمان قهرمانان ملی چین | Monument to the Peoples Heroes

بنای یادبود سنگی و گرانیتی قهرمانان ملی چین در میدان تیان آنمن پکن واقع شده است. این بنا در سال 1952 ساخته شده و بزرگترین بنای یادبود چین است. جمله قهرمانان چین جاویدان هستند توسط رهبر مائو بر روی این یادمان حکاکی شده است. هشت مجسمه های غیرمعمول و بزرگ در یادمان قهرمانان ملی چین، به مردم تاریخ مدرن چین را نشان می دهند. دو ردیف نرده از سنگ مرمر سفید، این بنای یادبود را ساده و زیبا جلوه می دهد.

  • موزه ملی چین

یکی از جاذبه های مهم اطراف میدان تیان آنمن پکن موزه ملی چین بوده که در سمت شرقی میدان واقع شده است. این موزه در سال 2003 افتتاح گشت و مجموعه ای از آثار تاریخی چین و تاریخ مدرن و معاصر چین را به نمایش گذاشته است. موزه ملی در روبروی سالن خلق چین واقع شده و اشیایی از یک میلیون و 700 هزار سال پیش تا سال 1921 را به نمایش می گذارد.

  • سالن بزرگ خلق چین

این سالن بزرگ در غرب میدان تاین انمن پکن و در سال 1959 ساخته شده است. این سالن مکانی برای جلسات کنگره و فعالیت های دیپلماتیکی و سیاسی بوده و از سه بخش تقسیم شده است: سالن مرکزی، سالن اصلی و سالن فرعی. کف سالن اصلی تماما از سنگ مرمر بوده و سقف آن پر از لامپ های کریستالی است.

ابعاد میدان تیان آنمن پکن

این میدان تا سال 1976 (سالی که رهبر مائو فوت کرد) بزرگترین میدان دنیا بود. در حال حاضر میدان تیان آنمن پکن ششمین میدان بزرگ شهری دنیا (و چهارمین میدان بزرگ چین) در زمینی به وسعت 440 هزار متر مربع قرار گرفته و گنجایش میزبانی یک میلیون نفر را در جشن های عمومی و گردهمایی ها دارد.

تاریخچه میدان تیان آنمن پکن

نام اولیه این میدان، چِنگ تیان مِن (Chengtianmen) به معنی دروازه رفت و آمد به بهشت بود. در سال هشتم (در سال 1652) فرمانروایی امپراطور شونژی (Shunzhi) میدان تیان آنمن پکن بازسازی و مرمت شد. در نهایت نام آن را تیانانمِن (دروازه آرامش بهشتی) نهادند. از آن موقع به بعد تقریبا در تمام جشن ها و مراسم مهم سلطنتی مانند بر تخت نشستن امپراطور، جشن ازدواج های سلطنتی، مراسم به نبرد رفتن امپراطور، مراسم معروف به فرمان امپراطوری صادر شده توسط ققنوس طلایی، مراسم پرستش بهشت و زمین، آیین پرستش پنج دانه (غلات) و بسیاری دیگر با عبور از این دروازه و میدان تاین آنکن پکن برگزار می شد.

این میدان باشکوه 5 ورودی دارد. در دوران سلسله مینگ و کینگ، ورودی و راه میانی که به شهر ممنوعه منتهی می شد، تنها به شخص امپراطور تعلق داشت. امپراطور با گذر از این مسیر به محل محراب و تشریفات و سایر فعالیت مذهبی می رفت. افسران عالی رتبه سلطنتی، ملکه، معشوقه ها و شاهزاده ها تنها اجازه گذر از مسیرهای جانبی وروردی شهر ممنوعه را داشتند. در حالی که مردم عادی اجازه ورود به شهر ممنوعه را نداشته و دلیل نامگذاری آن هم، به همین علت است.

عناصر شاخص میدان تیان آنمن

صندلی سخنرانی تیان آنمن با کاشی های درخشان زرد رنگ در سقف و دیوارها و ستون هایی به رنگ قرمز تیره، در زیر خورشید باشکوه تر از هر وقتی دیده می گردد. قبل از رسیدن به میدان تیان آنمن پکن، پلی طلایی و ستون هوابیائو (Huabiao) سفید رنگی قرار دارند. یک جفت ستون یا نرده زینتی که از مرمر سفید ساخته شده و روی آنها نقش هایی از اژدهاها حکاکی شده است.

همچنین به دلیل این که در زمان های قدیم مردم عادی شکایت ها و پیشنهادات خود را در این مکان به گوش امپراطور می رساندند، به این ستون سفید، ستون شکایت نیز گفته می گردد. دو تا مجسمه شیر سنگی بزرگ هم، در میدان تیان آنمن وجود دارد.

مراسم بالا بردن پرچم در میدان تیان آنمن پکن

مراسم بالا بردن و پایین آوردن پرچم ملی چین، در هنگام طلوع و غروب خورشید در این میدان اجرا می گردد. اگر صبح زود به میدان تیان آنمن پکن بروید، سربازان یونیفرم پوش چینی را خواهید دید که طی مراسمی 3 دقیقه ای پرچم ملی چین را بالا می برند. با توجه به این که حدود 2 دقیقه و 7 ثانیه زمان ضروری است تا آفتاب از افق طلوع کند، پرچم نیز در عرض همین مدت بالا می رود. این مراسم به دقت همزمان با زمان طلوع خورشید برگزار می گردد؛ در نتیجه برای تماشای این مراسم، باید حداقل ده دقیقه قبل از طلوع خورشید در میدان حاضر باشید. اگر دیرتر از طلوع خورشید به میدان برسید، این مراسم را از دست خواهید داد و باید تا برگزاری مراسم بعدی در هنگام غروب خورشید صبر کنید.

دسته سربازان چند دقیقه قبل از طلوع آفتاب از تیانانمِن بیرون آمده و از روی پل مقابل برج تا محل استقرار میله پرچم رژه می روند. گاهی تعداد شرکت نماینده و بازدیدنمایندگان این مراسم بسیار زیاد می گردد. بنابراین اگر می خواهید جلوتر از باقی تماشاگر بایستید، زودتر در میدان حاضر شوید. در تعطیلات رسمی هزاران نفر از مردم چین برای تماشای این مراسم در میدان حضور پیدا می نمایند. سربازان پرچم ملی چین را به اهتزاز در می آورند و در تمام طول مراسم سرود ملی چین از بلندگوهای اطراف میدان پخش می گردد.

نکته: در هنگام ورود به این میدان، ایست و بازرسی شما را چک می نمایند. به همین دلیل سعی کنید که وسایل اضافه و زیادی به همراه نداشته باشید. هر چه وسایل بیشتری داشته باشید، زمان بیشتری در گیت ایست بازرسی میدان تیان آنمن پکن معطل خواهید شد. تمام کیف ها و وسایل درون آن ها در این نگهبانی ها بازرسی می شوند. حصاری دور تا دور میدان را فرا گرفته که از ورود افراد بدون بازرسی و پرداخت هزینه ورودی جلوگیری می نماید. هزینه ورودی برای مردم چین رایگان است.

چگونه به میدان تیان آنمن پکن بروید؟

می توانید مترو سوار شوید. خط مترو شماره 1 را برای رسیدن به میدان تیان آنمن پکن یا ایستگاه مترو تیان آنمن شی (Tiananmen Xi Station) سوار شوید.

اگر خط شماره 2 مترو را سوار می شوید. در ایستگاه کیانمن (Qianmen Station) پیاده شده و از خروجی شماره A یا B به بیرون بروید. سپس برای رسیدن به میدان به سمت شمال بروید.

با اتوبوس:

بسته به هر نقطه از شهر پکن که هستید باید اتوبوس های مختلفی را سوار شوید. تنها یادتان باشد هر اتوبوسی که به سمت تیان آنمن شی، تیان آنمن دونگ، تیان آنمن گوآنگچانگ دونگ (شرق میدان تیان آنمن) وتیان آنمن گوآنگچانگ شی (غرب میدان تیان آنمن) را سوار شوید.

اتوبوس های شماره 1، 5، 52، 59، 82 و 120 به سمت میدان تیان آنمن پکن حرکت می نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 فروردین 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 194

به "آشنایی با میدان تیان آنمن پکن اولین مقصد در تور چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با میدان تیان آنمن پکن اولین مقصد در تور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید