نخست وزیر پیشین کانادا خواستار بازگشایی سفارت کشورش در تهران شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، نخست وزیر پیشین کانادا از کاندیدای نخست وزیری این کشور خواست که در تعامل با جامعه بین المللی رویکرد مصاحبه را در پیش گیرد. وی همچنین دولت آینده را تشویق به بازگشایی سفارت در تهران کرد.

نخست وزیر پیشین کانادا خواستار بازگشایی سفارت کشورش در تهران شد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژان کریتین، نخست وزیر پیشین کانادا، می گوید جاستین ترودو، کاندیدای نخست وزیری، باید با همه صحبت نموده و زمانی که با سایر رهبران بین المللی به مانند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روبرو می گردد،راه چاره هایی ارائه کند.

کریتین که یکی از اعضای کابینه پیره الیوت ترودو بود در مصاحبه با سی تی وی گفت که ترودوی جوان باید رویکرد پدرش را در روبروه با رهبران دنیا در پیش گیرد.

کریتین گفت: آقای (پیره الیوت) ترودو می توانست با همه صحبت کند زیرا استقلال خود را حفظ کرد ... آمریکایی ها از این حقیقت که وی با فیدل کاسترو روابط خوبی داشت راضی نبودند. با همه صحبت کن و سعی داشته باشد راه چارهی ارائه کنی.

کرییتن همچنین ترودو را تشویق کرد که سفارت کانادا در ایران را بازگشایی کند. دولت محافظه کار با ادعای اینکه ایران تهدیدی جدی برای صلح و امنیت دنیای است، روابطش با تهران را در سال 2012 قطع کرد.

کریتین به صورت کلی از ترودو خواست که هنگام روبروه با شرکای دنیای صندلی کانادا را به یاد داشته باشد. کانادا کشور بزرگی است، اما ما بزرگترین کشور نیستیم.

وی می گوید توصیه به مصاحبه کردن درباره رهبرانی چون پوتین، که استفان هارپر، نخست وزیر قبلی، پس از الحاق کریمه در سال گذشته، با آن قطع رابطه کرد، نیز کاربرد خواهد داشت.

برای مثال در نشست گروه 20 در استرالیا در نوامبر گذشته، هارپر به طور مستقیم به پوتین گفت که از اوکراین برو بیرون.

وی در ادامه با لحنی طنز آلود گفت: فکر می کنید که پوتین تمام آن شب را نتوانست بخوابد؟

کریتین زمانی که دولت محافظه کار روابطش با رژیم روسیه را کاهش داده بود به کرملین رفته و با پوتین دیدار کرد. من او را می شناسم. می خواستم با وی صحبت کنم. می خواستم هر دو روی سکه را ببینم.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 716

به "نخست وزیر پیشین کانادا خواستار بازگشایی سفارت کشورش در تهران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر پیشین کانادا خواستار بازگشایی سفارت کشورش در تهران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید