هشدار، شب ها هرگز دیر نخوابید

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، بیداری طولانی مدت در شب منجر به ایجاد شرایط روانی مانند اضطراب و افسردگی می گردد که خواب شما را بیشتر مختل می نماید.

هشدار، شب ها هرگز دیر نخوابید

ممکن است هر فرد به اندازه احتیاج بدن خود، مدت خواب خود را مشخص کند اما به طور میانه 7 تا 8 ساعت خواب با کیفیت در شب برای عملکرد سالم بدن بسیار مهم است. به همین علت کمبود خواب مزمن می تواند افکار و توانایی ما را برای کنترل احساسات مختل کند. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان اثرات وحشتناک شب بیداری می پردازیم.

اثرات وحشتناک شب بیداری

باید خطرات و عوارض جانبی بی خوابی آن را در نظر بگیرید، زیرا ارتباط مستقیم با سلامتی شما دارد.

خواب چگونه بر سلامت روان تاثیر می گذارد؟

اگر می پرسید چرا دیر بیدار ماندن مضر است، باید بدانید که دانشمندان بیان می نماید که نخوابیدن کافی بر سلامت روان تاثیر منفی دارد.

عوارض شب بیداری طولانی

کمبود خواب سبب اختلال های خلقی، سرخوردگی و واکنش های غیر عادی حتی به کوچک ترین مسائل می گردد. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که بیدار ماندن های طولانی در شب با اختلال در عملکرد عاطفی در افراد سالم و افسرده مرتبط است و می تواند منجر به بد خلقی روز بعد در فعالیت های روزانه گردد.

اختلالات شناختی

یکی از عوارض جانبی شب بیداری های طولانی بر مغز، افزایش خطر زوال عقل و اختلال های شناختی است. زیرا مغز شما به علت کمبود خواب قادر به پاکسازی سموم و پروتئین های اضافی نیست. یک مطالعه اخیر نشان داد که مدت خواب کوتاه در سنین 50، 60 و 70 سالگی می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را 30 درصد در مقایسه با مدت زمان خواب طبیعی مداوم که 7 ساعت در نظر گرفته می گردد، افزایش دهد.

از طرفی شب بیداری های طولانی مدت، کم خوابی یا محرومیت از خواب می تواند تغییرات نامطلوب در عملکرد شناختی ایجاد کند. بعلاوه می تواند حافظه کوتاه مدت، حافظه بلند مدت، توجه، تصمیم گیری و هوشیاری را مختل کند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب هر دختری در پی ازدواج با این مردان است سر بزنید.

کاهش خلق و خو از اثرات وحشتناک شب بیداری

آیا اغلب پس از بیدار ماندن های طولانی احساس گیجی و عصبانیت می کنید؟ آیا با داشتن یک خواب خوب و با کیفیت، خلق و خوی شما بهتر می گردد؟ خواب ارتباط تنگاتنگی با خلق و خوی شما و احساس شما در روز بعد دارد. محققان دریافتند که خوابیدن تنها به مدت 4.5 ساعت در شب به مدت یک هفته سبب می گردد که شما از نظر ذهنی خسته، غمگین، عصبانی و دچار استرس شدید شوید. با این حال، خواب کافی می تواند خلق و خوی شما را به اندازه قابل توجهی بهبود بخشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه رابطه عاطفی را گرم نگه داریم؟ را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 24 بهمن 1401 بروزرسانی: 24 بهمن 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 15251

به "هشدار، شب ها هرگز دیر نخوابید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار، شب ها هرگز دیر نخوابید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید