واکنش چین به دخالت های آمریکا در هنگ کنگ

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، ایرنا نوشت:سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به دخالت آمریکا در منطقه هنگ کنگ گفت: آمریکا باید با رعایت قوانین و مقررات روابط بین المللی، بی درنگ دست از دخالت در امور هنگ کنگ و امور داخلی چین بر دارد.

واکنش چین به دخالت های آمریکا در هنگ کنگ

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

هوا چون یینگ روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری در پکن اضافه نمود: اخیرا آمریکا در امور هنگ کنگ به اظهارات غیر مسئولانه و اقدامات تحریک آمیز در جهت سیاه جلوه دادن سفید پرداخته است و سیاستمدارن و دیپلمات های این کشور با اعضای نه به خاک اصلی و استقلال برای هنگ کنگ تماس گرفته و دولت چین را به اتهامات بی پایه متهم نموده اند و اقدامات خشونت آمیز و غیرقانونی در هنگ کنگ را برانگیخته اند که به ثبات و شکوفایی هنگ کنگ آسیب جدی وارد نموده است.

وی گفت: این همه واقعیات واضح وجود دارد بار دیگر از آمریکا سؤال می کنم که با چه قصدی این کار را انجام دهد؟ می خواهد با استفاده از امور هنگ کنگ به چه هدفی برسد؟

سخنگوی وزارت خارجه چین اضافه نمود: هنگ کنگ بخشی از سرزمین چین است و امور هنگ کنگ کاملاً از امور داخلی چین است.

هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین

کری لم رییس اداری منطقه هنگ کنگ نیز امروز سه شنبه پیش از شرکت در نشست اداری هنگ کنگ با اشاره به تظاهرات گسترده غیرقانونی یک هفته گذشته اعلام نمود: تظاهرکنندگان با نادیده دریافت قانون و با هدف تخریب قانونمداری به نهادهای اجرای قانون از جمله پلیس حمله کردند.

وی اضافه نمود: قانونمداری از مهمترین ارزش های اصلی هنگ کنگ بوده، اما در حال حاضر، جامعه هنگ کنگ به شدت آسیب دیده است و احیا نظم عادی به زمانی طولانی احتیاج دارد.

کری لام با نگران کننده خواندن تحولات یک هفته گذشته گفت: اکنون هنگ کنگ شاهد تخلفات گسترده برای تخریب تاسیسات است که از جمله آن می توان به انسداد تونل های زیر دریایی و راه آهن اشاره نمود که تاثیرات منفی زیادی برای زندگی مردم ایجاد نموده است.

تظاهر کنندگان روز دوشنبه با تجمع در فرودگاه بین المللی هنگ کنگ، باعث تعطیلی این فرودگاه شدند تظاهرکنندگان همچنین به کلانتری ها و پلیس حمله کردند.

کری لم رییس اداری منطقه هنگ کنگ

رییس اداری منطقه هنگ کنگ ادامه داد: بعضی خلافکاران به منظور تخریب قانونمداری هنگ کنگ، گستاخانه به نهادهای قانونی از جمله پلیس حمله نموده و سخنانی برای ایجاد دشمنی علیه پلیس بیان نموده اند و با شایعه پراکنی و انتشار تصاویر نادرست به ماموران پلیس حمله کردند.

کری لام گفت: پلیس هنگ کنگ که شمار آنها 30 هزار نفر است، پایه مهم قانونمداری هنگ کنگ است مایه خشم اینکه حملات علیه بستگان پلیس نیز اجرا شده است با توجه به تحولات یک هفته گذشته، از خطرناکتر شدن جامعه هنگ کنگ که در گذشته به احترام به قانون و قانونمداری معروف است، بسیار نگرانم.

او گفت: هنگ کنگ همواره یک شهر باز، آزاد، همبسته و با رشد ثبات مالی است ولی با این اعتراضات در زمینه های مختلف آسیب خواهد دید و احیا نظم عادی هنگ کنگ احتمالاً به زمانی طولانی احتیاج خواهد بود.

رییس اداری هنگ کنگ در بخش دیگری از سخنان خود بر مخالفت با خشونت، حفظ قانونمداری و احیاء نظم اجتماعی تاکید نمود.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 588

به "واکنش چین به دخالت های آمریکا در هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چین به دخالت های آمریکا در هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید