وزیر نیرو: قرارداد صادرات برق به عراق تمدید شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، وزیر نیرو از تمدید صادرات برق ایران به عراق اطلاع داد و گفت: ایران یک سند همکاری سه ساله با عراق برای یاری به صنعت برق این کشور در ابعاد مختلف امضا نموده است.

وزیر نیرو: قرارداد صادرات برق به عراق تمدید شد

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه خبرنگاران، رضا اردکانیان در حاشیه سی و چهارمین کنفرانس بین المللی برق با بیان اینکه ایران یک سند همکاری سه ساله با عراق برای یاری به صنعت برق این کشور در ابعاد مختلف امضا نموده است، اظهارداشت: صادرات برق موضوعی است که در انتهای آن سند قید شده و تا زمانی که آن ها به برق ایران احتیاج دارند ما به این کشور برق صادر کنیم.

وی افزود: قراردادی که ایران با دولت عراق امضا نموده است مثل تمام قرارداد ها سالانه است، چون بودجه عراق نیز سالانه است.

وزیر نیرو از تمدید صادرات برق ایران اطلاع داد و گفت: طبق برنامه پیش بینی شده، سیستم برق عراق و ایران حدود یک ماه پیش سنکرون شده و در ارتباط با صنعت برق این دو کشور سیستم برق شان به هم پیوسته است.

اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بودجه 99 با بودجه 98 تفاوت معناداری از لحاظ منابع آب و برق ندارد، گفت:صنعت برق به میزان زیاد و صنعت آب هم همین طور به منابع داخلی متکی است یعنی به فروش آب و برق متکی هستند.

وی با بیان اینکه بخش برق 23 هزار میلیارد تومان و بخش آب 5 تا 6 هزار میلیارد تومان فروش دارند، توضیح داد: بنابراین قانون بودجه به ما یاری می نماید، ولی بیش از آنکه منابع به ما یاری کند این سازوکار و راه چاره ها هستند که به ما یاری می نمایند.

وزیر نیرو اضافه نمود: به عبارت دیگر راه چاره های قانونی به ما امکان می دهد که مثلاً سال جاری مثل پارسال تبصره ای وجود دارد مبنی بر اینکه از ما می خواهند کنتور های هوشمند را برای پرمصرف ها تدارک ببینیم. این یک سازوکار است و موجب می گردد که مصرف کاهش یابد و باعث می گردد که ما بدانیم در چه ساعاتی پرمصرف ها شامل چه تعرفه ای می شوند.

وی اظهار امیدواری کرد: مواردی که در مجلس تصویب می گردد بیشتر در سازوکار های قانونی به ما یاری کند که بتوانیم صنعت آب و برق را به خوبی اداره کنیم.

اردکانیان گفت: بر اساس مصوبه دولت در سال 96، اعلام شد برای سال های آینده وزارت نیرو مجاز نیست که بیش از 7 درصد قیمت آب و برق را برای کسانی که الگوی مصرف را رعایت می نمایند افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1649

به "وزیر نیرو: قرارداد صادرات برق به عراق تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نیرو: قرارداد صادرات برق به عراق تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید