پارک های ملی چین و طبیعت بی نظیر این کشور

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، زمانی که در فکر سفر به چین هستید شاید رفتن به پارک های ملی این کشور اولین چیزی نباشد که به ذهنتان خواهد رسید. با این حال کشور چین دارای بیش از 200 پارک ملی منحصر به فرد در مرزهای خود است. در سال های اخیر دولت چین کوشش های بسیاری را برای گسترش زیباترین پارک های ملی چین انجام داده است. به طور عمده دولت فعالیت های بسیاری را در زمینه جلوگیری از آلودگی هوا، حفاظت از منابع طبیعی و حیوانات در محدوده این مناطق انجام داده است. با توجه به گستره پهناور این کشور، طبیعت چین را می توان یکی از بیشترین میزان بیولوژیک دنیا دانست. به همین منظور زیباترین پارک های ملی چین با دارا بودن مجموعه ای بی نظیر از گیاهان و حیوانات، ساختارهای منحصر به فرد زمین شناسی و آب راه های خیره کننده نظر بسیاری از گردشگران را به سوی خود جلب می کند. همچنین زیباترین پارک های ملی چین حوزه های تاریخی نیز می باشند. وجود عناصری از گذشته و عبادتگاه ها نشان می دهد که تاریخ طولانی چین در همین پارک های ملی وجود داشته است. با خبرنگاران همراه شوید تا در مورد زیباترین پارک های ملی چین بیشتر بدانیم.

پارک های ملی چین و طبیعت بی نظیر این کشور

پارک ملی شایلین (Shilin National Park)

این پارک ملی که به نوعی فرازمینی می باشد به معنی جنگل سنگی است. ساختارهای عجیب و غریبی از سنگ ها به گونه ای قرار گرفته که همانند درختان یکی جنگل می باشد و پارک ملی نام مستعار خود را بدین طریق دریافت کرده است. مسیرهای بی پایانی در اطراف پارک وجود داشته و پرندگان متفاوتی در اطراف این منطقه همواره در حال پرواز خواهند بود. این طبیعت بی نظیر که از جمله زیباترین پارک های ملی در تور چین می باشد دارای افسانه ای از یک دختر زیبا است. این دختر قصد داشته با کسی که دوستش دارد ازدواج کند اما پس از اینکه با مخالفت خانواده اش رو به رو می گردد به این جنگل فرار کرده و همه چیز را تبدیل به سنگ می نماید. علاوه بر این غارها، دریاچه ها و آبشارها نیز سراسر پارک ملی را پر کرده اند.

پارک ملی جیوژایگو (Jiuzhaigou National Park)

این یکی از زیباترین پارک های ملی چین بوده که می توان آن را شگفتی طبیعت نامید. مناظر طبیعی بی نظیر که از آبشارها، دریاچه های شفافو تپه های سنگ آهک تشکیل شده است. این طبیعت زیبا بخشی از رشته کوه های مین شان (Min Shan) بوده و در فلات تبت در رشته کوه هیمالیا قرار گرفته است. نام این روستا در زبان چینی به معنی 9 روستا بوده که به افتخار تبتی هایی که در طبیعت این کشور زندگی می کنند گذاشته شده است. با توجه به این موضوع بسیاری از عبادتگاه های تبتی را می توان در یکی از زیباترین پارک های ملی چین مشاهده کرده به گونه ای که به چشم انداز و طبیعت بی نظیر این منطقه گره خورده است. علاوه بر این پارک ملی دارای تنوع زیستی باورنکردنی بوده و حیواناتی نظیر پاندا سیاه و سفید و میمون طلایی سیچوان را می توان در آن مشاهده نمود.

پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی (Zhangjiajie National Forest Park)

پارک ژانگجیاجی به عنوان اولین رتبه از زیباترین پارک های ملی چین شناخته می گردد. این پارک شامل ستون های سنگی عظیم، حیات وحش غنی و طبیعت سرسبز است. بوته های همیشه سبز این منطقه به ساختارهای سنگی که رو به آسمان قرار گرفته چسبیده اند. 98 درصد از مساحت این پارک ملی در پوشش گیاهی طبیعی قرار داشته و بیش از 150 گونه از حیوانات مختلف تحت محافظت قرار دارند. فراوانی جریان ها و آب راه ها در این منطقه باعث به وجود آمدن دره های بسیاری شده که زیباترین پارک های ملی چین را منحصر به فرد کرده است. به سادگی می توان گفت جای دیگری وجود نداشته که مشابه پارک جنگلی ژانگجیاجی باشد.

پارک ملی امیشان (Emeishan National Park)

این پارک ملی در بالای چهار کوه مقدس قرار گرفته است. این طبیعت بی نظیر که از زیباترین پارک های ملی چین می باشد در ارتفاعی بیش از 3 هزار متر بر روی کوه امی قرار گرفته و گاها بازدیدکنندگان خود را در میان دریایی از ابرها پیدا می کنند. بیش از 100 عبادتگاه و صومعه در این کوه قرار گرفته است. حال اینکه تمامی این عبادتگاه ها در کنار طبیعت زیبای این منطقه چشم اندازی خیره کننده را ارائه می کنند. با توجه به مقدس بودن این کوه ها، زمان های زیادی در سال محلی برای عبادت می باشد. گونه های کمیاب گیاهی وی همچنین حیوانات بومی از جمله ویژگی های طبیعی این منطقه است.

پارک ملی هانگشان (Huangshan National Park)

هانگشان یک نام مناسب برای زیباترین پارک های ملی چین بوده و به معنی کوه های زرد رنگ است. رشته کوه های رنگارنگی که قله های آن ها را گرانیت شیب دار تشکیل داده و سطح آن ها را درختان کاج پوشانده اند. بسیاری از درختان به نظر می رسد که به سختی بر روی کوه نگه داشته شده اند. این پارک ملی با طبیعت بی نظیر خود نظر بسیاری از هنرمندان از جمله نقاشان آب رنگ را به سوی خود جلب کرده است. بسیاری از هنرمندان هستند که کوه های هانگشان را زیباترین در سراسر چین می دانند. چشمه های آب گرم یکی دیگر از ویژگی های این پارک بوده که مناظر هیجان انگیزی را ایجاد می نماید. هرچند که چشم انداز این طبیعت بی نظیر در هر فصل تغییر می نماید اما پارک ملی هرگز جذابیت های خود را از دست نخواهد داد.

پارک ملی گویلین لیجیانگ (Guilin Lijiang National Park)

پارک ملی گویلین لیجیانگ یکی دیگر از زیباترین پارک های ملی چین بوده و برخلاف هر جای دیگری بر روی زمین می باشد. این پارک در جنوب چین واقع شده و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کشور به شمار می رود. هر کدام از تپه های این منطقه دارای یک نام چینی بوده که بر مبنای شکل ظاهری آن ها گذاشته شده است. یک یک ایده محبوب چینی می گوید که ماظر پارک گویلین همانند بهشت است و بازدیدکنندگان از این منطقه آن را تایید می کنند. علاوه بر این غارها بسیاری در این پارک وجود داشته که با حرکت در آن می توانید آن ها را کشف کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 فروردین 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 195

به "پارک های ملی چین و طبیعت بی نظیر این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک های ملی چین و طبیعت بی نظیر این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید