پروژه صابر ابر با همراهی مادربزرگ ها به پایان رسید

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، صابر ابر گفت: کتاب تا هفت خانه آن ورتر، بیش از آن که درباره آشپزی باشد، در ستایش مادران و زنان ایرانی است.

پروژه صابر ابر با همراهی مادربزرگ ها به پایان رسید

به گزارش خبرنگاران، پروژه تا هفت خانه آن ورتر با حضور صابر ابر پدیدآوردنده و مدیر هنری پروژه، تعدادی از هنرمندان و جمعی از مادربزرگ های همراه در پروژه 16 شهریور ماه رونمایی شد.

در این مراسم ابتدا صابر ابر به صورت مختصر به تشریح پروژه تا هفت خانه آن ورتر پرداخت و گفت: در این پروژه 100 مادربزرگ از شهرها و روستاهای مختلف ایران انتخاب شدند تا به بهانه آشپزی، روایت و قصه خود را از زندگی و نسلشان بازگو نمایند. بیش از هزاران فرم مشارکت برای پروژه ارسال شد که متأسفانه ما به دلیل تامین هزینه های پروژه از سرمایه شخصی نمی توانستیم سراغ تمام آن ها برویم؛ در نتیجه سعی کردیم مادربزرگ هایی را از نقاط مختلف ایران انتخاب کنیم. در مجموع به 30 شهر و روستای ایران در 14 استان سفر کردیم.

او با اشاره به دستاوردهای این پروژه عنوان نمود: تا هفت خانه آن ورتر، سه خروجی خواهد داشت که شامل یک کتاب مصورِ دو زبانه (فارسی و انگلیسی)، یک مستند سریالی که طی سفرهای پروژه از تک تک مادربزرگ ها تهیه گردیده و به صورت یک بسته فرهنگی در سه دی وی دی ارائه خواهد شد و همچنین یک تور نمایشگاهی خواهد بود. این تور در تاریخ هفتم مهرماه از تهران شروع و سپس در شهرهایی چون اصفهان، شیراز و... برگزار می گردد.

صابر ابر با بیان اینکه کتاب تا هفت خانه آن ورتر، بیش از آن که درباره آشپزی باشد، در ستایش مادران و زنان ایرانی است، افزود: در نمایشگاه پیش رو، 100 تکه از آشپزخانه 100 مادربزرگ که ارتباطی مستقیم با زندگی شخصی آن ها داشته و به پروژه اهدا گردیده، چیده خواهد شد. در کنار هر تکه، کتاب تک نسخه (Limited Edition) همان مادربزرگ با جلد چاپ سیلک و صحافی دستی چهره مادربزرگ همراه با دست دوزی زنان سرپرست خانوار قرار می گیرد و کتابی مصور از این تکه ها نیز در نمایشگاه ارائه می گردد. بخشی از عواید این پروژه به زنان سرپرست خانوار تعلق خواهد گرفت. در حال حاضر مشغول مذاکره با چندین خیریه مرتبط با این امر هستیم و پس از تعیین شدن خیریه حتماً روند آن اطلاع رسانی خواهد شد.

در ادامه مراسم احترام برومند، هنرمند پیشکسوت روی صحنه حاضر شد و یادداشتی کوتاه درباره نوه اش و تجربه شخصی خود از صندلی مادر و مادربزرگ بودن، خواند.

صابر ابر در پایان با بیان این که آشپزی، یکی از بزرگ ترین هنرهای دنیا است و بهانه اصلی این معاشرت ها بوده، اضافه نمود: این کتاب به ما یادآوری می نماید که می گردد تنها شد. یادمان باشد تعداد بسیار زیادی مادر و مادربزرگ در آسایشگاه ها هستند که باید حواس مان به آن ها باشد. عمری آنها کنارمان بوده اند، حالا ما باید کنارشان باشیم.

در این مراسم هنرمندانی همچون لی لی گلستان، ابراهیم حقیقی، باران کوثری، احمد پوری، بهمن فرمان آرا، بهرام دهقانی، خسرو دهقان، مریم زندی، سحر دولتشاهی، حبیب رضایی، امیر جدیدی، بیتا فرهی، پانته آ پناهی ها، هانیه توسلی، ستاره اسکندری و… حضور داشتند.

کتاب تا هفت خانه آن ورتر، از روز دوشنبه نوزدهم شهریورماه در تمامی شهرکتاب های کشور در دسترس عموم خواهد بود.

همچنین علاقه مندان می توانند اخبار و جزئیات بیشتر پروژه تا هفت خانه آنورتر را از طریق صفحه اینستاگرام www.instagram.com/tosevenhousesaway و وب سایت https://www.tosevenhousesaway.com/ این پروژه دنبال نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آذر 1397 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 74

به "پروژه صابر ابر با همراهی مادربزرگ ها به پایان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه صابر ابر با همراهی مادربزرگ ها به پایان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید