پس از یونان نوبت اسپانیا خواهد بود

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران: وزیر دارایی سابق یونان تاکید نمود که بسته سوم نجات اقتصادی وام دهندگان بین المللی در واقع ابزاری برای منحرف کردن افکار عمومی از مسائل اتحادیه اروپا بوده است.

پس از یونان نوبت اسپانیا خواهد بود

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یانیس واروفاکیس وزیر دارایی پیشین یونان در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی ال پایس توضیح داد که اصلاحات تحمیل شده بر آتن از سوی اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول با شکست روبرو خواهد شد.

وی ضمن انتقاد شدید از تدابیر ریاضتی تحمیل شده علیه یونان برای اعطای یاری مالی 86 میلیارد یورویی، گفت: سومین بسته نجات مالی عملا کارایی نخواهد داشت چرا که این بسته نجات در واقع برای منحرف کردن افکار عمومی از مشکلاتی بوده که اتحادیه اروپا با آن روبرو است نه نجات یونان.

واروفاکیس در ادامه گفت: وام دادن به یونان برای پرداخت بدهی ها، برنامه اصلی وفگانگ شویبله وزیر دارایی آلمان است که می خواهد منطقه یورو را بازسازی کند و خارج کردن یونان از منطقه یورو نیز بخشی از این طرح است.

وزیر دارایی سابق یونان گفت: مهمترین هدف محروم کردن کمیسیون اروپا از حق خود برای مدیریت مسائل بودجه ای و ایجاد یک نهاد مالی نظارتی است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا را مجبور می نماید تا بودجه های خود را به صورت منظم تدوین نمایند. شویبله در واقع می خواهد تروییکای بین المللی نظرات خود را بر کشورهای منطقه یورو دیکته کند.

واروفاکیس ضمن اشاره به اوضاع مالی و مالی اسپانیا، گفت: خطر تبدیل شدن اسپانیا به یک یونان دیگر همواره وجود دارد و اگر سیاست های اشتباهی که بر یونان تحمیل شد، بار دیگر تکرار گردد، اسپانیا نیز به سرنوشت یونان دچار خواهد شد.

یونان با تبعات منفی بحران مالی و مالی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد فراوری ناخالص داخلی رسیده است.

رهبران اروپایی اخیرا به اتفاق آرا با طرح نجات مالی 3 ساله ای به آتن به ارزش 86 میلیارد یورو موافقت کردند که در ازای اعطای این یاری مالی، دولت یونان نیز متعهد به اجرای اصلاحات مالی از جمله اصلاح قوانین کار، سیستم بازنشستگی و مالیات بر ارزش افزوده خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2448

به "پس از یونان نوبت اسپانیا خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پس از یونان نوبت اسپانیا خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید