چگونه از احساس فرسودگی کرونایی جلوگیری کنیم؟

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، همه ما مجبوریم نکات بهداشتی را رعایت کنیم تا جلوی انتقال ویروس کووید-19 را بگیریم، خستگی ناشی از این احتیاط ها تحت چنین شرایطی کاملاً طبیعی است.

چگونه از احساس فرسودگی کرونایی جلوگیری کنیم؟

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی به نقل از مجله تصویر و سرگرمی، مجبورید ماسک بزنید، دست هایتان را مدام بشویید، همه چیز را از دستگیره های در گرفته تا توالت ضدعفونی کنید، فاصله اجتماعی با دیگران را رعایت کنید، خانه را فقط زمانی ترک کنید که لازم است و مجبورید نگران سلامت خودتان و دیگر عزیزانتان باشید. این مراعات های هر روزه که ناچارید به آن ها عمل کنید و استرس هایی که اکنون دارید می تواند گاهی بار سنگینی بر شانه هایتان بگذارد.

دلیل پشت این احساس خستگی هر چه که هست، نمی توان انکار کرد که برای ما و عزیزانمان و به طور کل جامعه خطرناک است. رعایت نکردن دستورالعمل ها، هر چند که خسته و فرسوده شده باشیم، در این زمان یک راه چاره نیست؛ زیرا واضح است که این ویروس جدید به این زودی ها رفتنی نیست و در تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا هر روز در حال افزایش است.

نکات زیر یاری می نمایند با احساس خستگی خود بهتر کنار بیایید:

- برای یک روز یا حداقل چند ساعت، از تمام نگرانی ها و دل شوره هایتان یک قدم عقب بکشید و موقعیت و رفتار های خود را دوباره ارزیابی کنید. به افزایش احتمال ابتلای خودتان و عزیزانتان به این عفونت فکر کنید و تصور کنید اگر رعایت نکنید چه چیزی انتظارتان را خواهد کشید، و از این تصور، برای انگیزه دادن به خودتان جهت پایبند ماندن به اصول بهداشتی توصیه شده بهره ببرید.

- یک روتین جدید برای خود معین کنید. تغییر کردن سخت است؛ اما شما باید بپذیرید که برگشتن به روتین معمول گذشته امکان پذیر نیست. ایجاد روتین جدید می تواند یاریتان کند به اصول بهداشتی پایبند بمانید و یک زندگی نرمال جدید برای خود در نظر بگیرید.

- سراغ منابع خبری دیگر نروید. این کار به شما یاری می نماید بدون احساس آشفتگی، در جریان درست اطلاعات نیز قرار بگیرید.

- به سلامت روانتان اهمیت بدهید و آن را جدی بگیرید. نسبت به هرگونه علامتی از استرس و اضطراب و افسردگی هشیار باشید و به محض این که با آن ها روبرو شدید به جای سرکوبشان، سعی کنید کنترلشان کنید. شما باید در شرایط مناسب روحی و روانی باشید تا بتوانید از این بحران سخت عبور کنید.

- ورزش کنید. ورزش بهترین چیزی است که می تواند به بهتر شدن احساستان یاری کند. هر ورزشی، حتی یک پیاده روی ساده مفید است. ورزش کردن سبب ترشح اندورفین شده و آدرنالینتان را بالا می برد. همین که از جای خود بلند شوید و حرکت کنید می تواند واقعاً برایتان مفید باشد.

- حرف بزنید. حرف زدن نیز بسیار مفید است. کافی است حرف های دلتان را به زبان بیاورید. زمان و مکان مناسبی برای حرف زدن پیدا کنید. نادیده دریافت احساسات باعث نمی گردد از بین بروند؛ درست مثل این است که سعی کنید یک توپ بادی را زیر آب نگه دارید. با سرکوب کردن احساسات، در نهایت کنترل خود را از دست خواهید داد و فوران خواهید کرد. آن وقت دیگر نمی توانید کنترل کنید احساساتتان تا کجا بروند و به چه کسانی اصابت نمایند!.

- تفکر سازنده داشته باشید. شاید تصور کنید این موقعیت است که باعث احساسات ما می گردد، اما در واقع احساسات ما ناشی از افکار ما نسبت به موقعیت پیش آمده هستند. ما نمی توانیم شرایط را تغییر بدهیم، اما می توانیم طرز فکرمان را تطبیق بدهیم. با خودتان و با دیگران مهربان باشید. پیش خودتان تکرار کنید: من تمام تلاشم را می کنم.

- ذهن آگاهی و قدردانی را تمرین کنید. هر چه بیشتر ذهن آگاهی و قدردانی را تمرین کنید، برایتان ساده تر خواهد شد. سعی کنید در لحظه باشید. شما الان همین جا هستید، روی جایگاه نشسته اید، نفس می کشید و به اطرافتان نگاه می کنید. ما اغلب خود را در خیلی از موقعیت های غیرضروری و منفی آینده تصور می کنیم یا در حال فکر کردن و غرق شدن در گذشته هستیم. اما باید در حال زندگی کنیم، هر روز و هر لحظه.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 4166

به "چگونه از احساس فرسودگی کرونایی جلوگیری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از احساس فرسودگی کرونایی جلوگیری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید