14 مبتلا به آنفلوانزا در بیمارستان بستری شدند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا کنون 14 مورد بیمار بستری مبتلا به آنفلوانزا در سطح استان داشته ایم.

14 مبتلا به آنفلوانزا در بیمارستان بستری شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محمدرضا نیکبخت با اعلام این خبر اضافه نمود: این تعداد از بین 187 مورد مشکوک به آنفلوانزا که بستری بوده اند ثبت شده است. این بیماران تحت درمان کامل هستند و مشکل خاصی از این جهت وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان توضیح داد: خوشبختانه آمار آنفلوانزا در لرستان نسبت به سایر نقاط کشور شرایط قابل قبولی دارد.

نیکبخت با اشاره به این موضوع که مصرف آنتی بیوتیک روی آنفلوانزا تأثیری ندارد، اضافه نمود: از هم استانی های انتظار داریم در موارد مشکوک از خوددرمانی اجتناب نموده و حتما به پزشک مراجعه نمایند.

وی ادامه داد: استراحت کامل و مصرف مایعات گرم در زمان ابتلا بهترین راه درمان است. تزریق واکسن برای افرادی که هنوز مبتلا نشده اند و جلوگیری از شیوع بیماری بسیار تأثیرگذار است.

نیکبخت با تأکید بر این که مراقبت برای بعضی افراد ضروری تر است، اضافه نمود: سالمندان، مادران باردار، بیماران نقص سیستم ایمنی و سرطانی، بیماران دیابتی، قلبی عروقی، تالاسمی و بیمارانی که به هر دلیل داروهای سرکوب نماینده سیستم ایمنی مصرف می نمایند مانند پیوند عضو در اولویت مراقبت قرار داشته و باید با نظر پزشک اقدام به تزریق واکسن نمایند.

وی همچنین شستشوی دست ها با آب و صابون در زمان ورود به منزل و استفاده از ماسک در افراد بیمار را اصولی مهم در پیشگیری از این بیماری دانست و ادامه داد: اگر فردی از شهروندان و یا فرزندانشان به بیماری مبتلا گردد حدالمقدور تا زمان بهبودی به محل کار یا مدرسه مراجعه نکند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1594

به "14 مبتلا به آنفلوانزا در بیمارستان بستری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 مبتلا به آنفلوانزا در بیمارستان بستری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید