20 پروژه استانی زیست فناوری برای حل مسائل زیست محیطی

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استفاده از ظرفیت های بومی برای برطرف مسائل منطقه ها و استان های مختلف اثرگذارترین و کارآمدترین گزینه است و پاسخی منطقی برای برطرف معضلات محسوب می گردد.

20 پروژه استانی زیست فناوری برای حل مسائل زیست محیطی

توانمندی هایی منطبق با احتیاجهای هر منطقه و استان که به علت شناخت درست چالش ها و ظرفیت های موجود می تواند برترین گزینه برای حل مسائل کشور بر اساس دانش و تخصص مورد احتیاج باشد. این ظرفیت انسانی و تخصصی کارآمدترین بازو و ظرفیت برای مدیران کشور است با یاری آنها به شکل بومی به احتیاجها پاسخ دهند.

یکی از مسائل موجود در کشور که سال ها است ظرفیت های ملی را درگیر خود نموده، چالش های محیط زیستی است که هم طبیعت را تخریب می نماید و هم صدمات جبران ناپذیری به سلامت مردم می زند. این مسائل که در اثر تغییرات اقلیمی هر سال بیشتر می گردد؛ احتیاجمند نگاه ویژه و تخصص های بومی است تا برطرف شوند.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم به همین دلیل و برای توسعه فناوری های زیستی کارآمد در حوزه محیط زیست؛ اقدام به عملیاتی کردن 20 پروژه استانی در این حوزه نموده است تا با یاری شرکت های دانش بنیان و نیروهای استانی، مسائل محیط زیستی پراکنده در هر منطقه و اقلیم را حل نماید.

ایجاد 20 پایلوت فناوری در حوزه هایی چون بیوتکنولوژی محیط زیست، تصفیه فاضلاب، بیولاستیک، بیوکمپوست، اسید هیومیک، بیوسنسورها، مالچ های زیستی، پالایشگاه زیستی پسماند و پساب های نیشکر، کشت علوفه شورپسند، پرورش ماهی با زه آب، و غیره برنامه هایی است که در ستاد برای برطرف این مسائل مدنظر قرار گرفته است تا با یاری این پروژه ها تاب آوری ملی ارتقا یابد و در کنار اشتغالزایی پایدار در منطقه ها مختلف کشور، رونق مالی هم محقق گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 13603

به "20 پروژه استانی زیست فناوری برای حل مسائل زیست محیطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 پروژه استانی زیست فناوری برای حل مسائل زیست محیطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید