4 نشانه احتمالی آسم

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، آسم از بیماری های مزمن ریوی است که درمانی برای آن وجود ندارد اما با راهکارهای ساده ای می توان علائم آن را به میزان قابل توجهی کنترل کرد.

4 نشانه احتمالی آسم

به گزارش خبرنگاران، همچنین لازم است از علائم این بیماری آگاهی داشته باشیم تا بتوان در سریع ترین زمان عارضه آسم را تشخیص داد.

بنابر اعلام سایت تخصصی مدیکال دیلی از جمله علائم این بیماری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

احساس تنگی تفس حتی در زمان استراحت

به طور معمول ورزش کردن و انجام فعالیت های جسمی به دلیل میزان انرژی که احتیاج دارند ممکن است موجب احساس تنگی نفس شوند. هرچند در مبتلایان به بیماری آسم مشکل تنگی نفس حتی در مواقعی که در حال استراحت هستند یا به میزان انرژی بالایی احتیاج ندارند مشاهده می گردد.

همچنین قرار دریافت در معرض مواد تحریک کننده از قبیل دود سیگار، گرد و غبار یا خز باعث می گردد مجرای تنفسی حتی در زمان استراحت ملتهب گردد. از جمله دیگر عوامل تحریک کننده می توان به استرس های روانی، تغییرات آب و هوایی و بعضی از داروها اشاره نمود.

سرفه هایی که مانع از خوابیدن می شوند

آنالیز ها نشان می دهد سرفه های ناشی از بیماری آسم هنگام شب تشدید می شوند. در صورتیکه از جمله افرادی هستید که به دلیل این علائم از خواب بیدار می شوید به آسم شبانه مبتلا هستید.

هرچند دلیل اصلی این عارضه ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد اما کارشناسان معتقدند که ساعت زیستی بدن می تواند بر فراوری هورمونی تأثیر بگذارد و این وضعیت نیز به نوبه خود امکان حفاظت در برابر علائم آسم را کاهش می دهد.

احساس سنگینی در قفسه سینه

احساس سنگینی در قفسه سینه می تواند از علائم متعددی ناشی گردد که رفلاکس معده، حمله قلبی و آسم بعضی از آن ها به حساب می آیند. هرچند احساس سنگینی در قفسه سینه از جمله علائمی است که تعداد قابل توجهی از مبتلایان به آسم از آن شکایت دارند.

تغییر رنگ پوست

تغییر رنگ پوست می تواند بر اثر سیانوز (یَرَقان اَزرَق) ناشی گردد. در حقیقت کمبود اکسیژن در خون باعث می گردد لکه های تیره قرمز آبی رنگ روی پوست ظاهر گردد. وجود این علامت یکی از علائم آسم شدید و درمان نشده به حساب می آید.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 283

به "4 نشانه احتمالی آسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 نشانه احتمالی آسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید