آشنایی با خواص کاکل ذرت

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، بیشتر مردم معمولا هنگام پوست کندن ذرت موهای آن را دور می ریزند اما آن ها قابل استفاده هستند و می توانید با تهیه دمنوش موهای ذرت از خواص فوق العاده آن بهره مند شوید.

آشنایی با خواص کاکل ذرت
ذرت تازه را دوست دارید ؟ بیشتر ما مو های مانند ابریشم ذرت را دور می ریزیم بدون اینکه از خواص آن آگاه باشیم ولی مطمئنا بعد از مطالعه این مطلب متوجه خواص موهای ذرت خواهید شد و از آن استفاده خواهید کرد.

چگونه موهای ذرت مورد استفاده قرار می گیرد ؟همین که پوشش سبز رنگ اطراف ذرت را بر می دارید یک لایه دیگرمی بینید. این به عنوان موهای ذرت شناخته می گردد. می توانید از آن به دو شکل تازه و خشک بهره ببرید. باید رشته های سبزو - طلایی را از ذرت بیرون بکشید و در یک قابلمه بریزید.

اگر می خواهید آن ها را تازه نگه دارید، آن ها را در ظرف در بسته قرار دهید و در یخچال نگه دارید. این طوری چند هفته می ماند. برای ماندگاری بیشتر می توانید آن را خشک کنید.

درمان عفونت ادراریموهای ذرت به عنوان یک عامل ضد التهاب برای عفونت های دستگاه ادراری عمل می نماید. به طور کلی مجرای ادرار را پوشش می دهد و مانع از سوزش بیشتر می گردد.

مصرف چای موهای ذرت به تسکین مثانه و دستگاه ادراری یاری می نماید. باعث می گردد ادرار کنید و در نتیجه خطر ایجاد باکتری در دستگاه ادراری را کاهش می دهد. بعلاوه برای تسکین غده عصبی پروستات استفاده می گردد.

عامل ادرار آورسالهاست ، چای موهای ذرت به عنوان یک عامل قوی استفاده می گردد . به تخلیه آب اضافی و ضایعات بدن یاری می نماید در نتیجه مسائل مربوط به حفظ آب را کاهش می دهد. طبق مطالعات، استفاده از ادرارآورها به از بین بردن چندین خطر سلامتی شامل نارسایی احتقانی قلب و بیماری های کلیوی در طولانی مدت یاری می نماید.

جلوگیری از بروز سنگ کلیهسنگ کلیه از رسوبات کوچکی تشکیل شده است که می تواند موجب درد و ناراحتی گردد. موهای ذرت از زمان باستان برای جلوگیری از وقوع سنگ کلیه مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده از ابریشم ذرت می تواند جریان ادرار را افزایش داده و احتمال تشکیل رسوب در کلیه ها را کاهش دهد.

یاری به درمان التهابموهای ذرت به خاطر خواص ضد التهابی آن مشهور است. پیروان طب سنتی بر این باور هستند که می تواند برای کاهش درد ناشی از ناخوشی های ملتهب مانند نقرس و ورم مفاصل مورد استفاده قرار گیرد.

عمل ادرار آور موهای ذرت ممکن است از تشکیل اسید اوره اضافی در مفاصل بدن جلوگیری کند که منجر به درد نقرس می گردد. با این حال، آن نباید به عنوان درمان تلقی گردد.1

درمان آماسزمانی که قلب بدرستی کار نکند و به مقدار کافی خون را به قسمت های گوناگون پمپاژ نکند ورم به وجود می اید که سبب ضعف در کلیه ها و تجمع مایعات در زانو و ریه میگردد . کاکل ذرت به بهبود تورم ریه و ورم زانو یاری خواهد نمود.

یاری به انعقاد خونکلاله ذرت دارای ویتامین K است که در انعقاد خون نقش موثری داشته و با یاری به فرآیندهای انعقادی هنگام جراحت برداشتن بدن سبب خارج شدن خون کمتری از بدن میگردد.

مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزاچای کاکل ذرت با باز کردن راه های هوایی و کاهش التهاب گلو به کنترل علایم سرما خوردگی و آنفولانزا یاری میکند . این چای بعلاوه خلط آور بوده و احتقان سینه و بینی را هم تسکین میدهد .

تنظیم فشار خون بالاکاکل ذرت برای افراد دارای فشار خون بالا هم بسیار موثر است. محتوای فلاونوئید های موجود در آن گردش خون را بهبود بخشیده و فشار خون را در سراسر بدن تنظیم میکند . بعلاوه با کنترل سطح سدیم خون(افزایش سطح سدیم منجر به افزایش فشار خون میگردد) به کنترل فشار خون بالا یاریی کند.

منبع ویتامین Cکاکل ذرت دارای ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی عالی است. بعلاوه نقش مهمی در تنظیم عملکردهای گوناگون بدن انسان دارد.

مسائل رنگدانه ای پوستبعضی از تحقیقات نشان داده اند استفاده کاکل ذرت میتواند به مبارزه با مسائلی که برای رنگدانه های پوست پیش می اید یاری کند و بعلاوه برای افرادی که دچار بیماری پیسی هستند موثر باشد.2

کاکل ذرت برای لاغریکلاله ذرت تاثیر و فواید زیادی برای بدن دارد یکی از خواص مهم این ماده، ادرار آور بودن آن است. در واقع همین خاصیت این ماده سبب شده که کاکل ذرت و عفونت ادراری برطرف گردد. کاکل ذرت برای لاغری نیز بسیار مفید است و یکی از دلایل این کار داشتن همین خاصیت ادارآوری است. بعلاوه چای کلاله ذرت دارای کالری می باشد.

لذا با داشت این دو خاصیت افرادی که در پی لاغری و کاهش وزن هستند با خوردن این چای می توانند به نتیجه دلخواه خود برسند. خوردن چای کلاله ذرت سبب می گردد که فرد احساس سیری طولانی مدت کند و بعلاوه سوخت و ساز بدن افزایش یابد و سموم نیز از بدن دفع گردد. این موارد سبب به کاهش وزن فرد یاری می نماید.

مضرات کاکل ذرتهمان طور که اشاره نمودیم کلاله ذرت یک نوع فیبر گیاهی است و خواص زیادی برای بدن و برطرف بسیاری از بیماری ها دارد. کاکل ذرت مزاج سرد و خشکی دارد و افرادی که تمایل دارند از این ماده جادویی استفاده نمایند باید بدانند که این ماده نیز مانند هر ماده دیگری دارای مضراتی است که در این قسمت بعضی از مضرات کاکل ذرت را بیان می کنیم.

مضرات کاکل ذرت خیلی کم است و در واقع مصرف آن نیازمند رعایت بعضی نکات است. یکی از نکاتی که در مورد مصرف این ماده باید متذکر شویم این است که در زمان مصرف کلاله ذرت حتما از ذرت های ارگانیک بهره ببرید. لذا اطمینان حاصل کنید که ذرت های مصرفی عاری از هر نوع سمپاشی هستند. نکته دیگری که قابل تذکر است این است که حتی الامکان زنان باردار از مصرف این ماده خودداری نمایند. استفاده چای کاکل برای زنان باردار و بعلاوه افرادی که دچار ناراحتی کلیه هستند توصیه نمی گردد.

از دیگر مضرات کاکل ذرت این است که مصرف بیش مقدار این ماده برای بدن ضرر دارد. گفتنی است که بدانید افرادی که دارای فشار خون هستند و داروهای این عارضه مانند فوروزماید را مصرف می نمایند قبل از مصرف کلاله ذرت باید حتما با پزشک خود مشورت نمایند.3

پی نوشت:

1.www.namnak.com

2.www.beytoote.com

3.www.leonardfood.com

منبع: راسخون
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 10250

به "آشنایی با خواص کاکل ذرت" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با خواص کاکل ذرت" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با خواص کاکل ذرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید