آنفلوآنزا 400 کرمانشاهی را بستری کرد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، کرمانشاه رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از بستری شدن بیش از 400 کرمانشاهی در مراکر درمانی بر اثر بیماری آنفلوآنزا در پاییز سال جاری اطلاع داد.

آنفلوآنزا 400 کرمانشاهی را بستری کرد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم صبور با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزا در جامعه، گفت: این نوع بیماری، آنفلوآنزای انسانی بوده و درصورت ابتلای افراد حتی بدون مصرف دارو هم قابل درمان است.

وی یادآور شد: تنها گروه های در معرض خطر این بیماری باید مراقبت جدی داشته باشند که این گروه ها شامل مادران باردار، بچه ها زیر شش سال، افراد سالمند و افراد مبتلا به بیماریهای زمینه ای از جمله بیماریهای قلبی، ریوی و کلیوی می باشند.

صبور گفت: همچنین افراد مبتلا به ویروس نقص سیستم ایمنی (افراد HIV مثبت) و نیز افرادی که داروهای کاهنده قدرت سیستم ایمنی مصرف می نمایند، در زمره گروه های در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توضیح داد: این دسته از افراد باید به محض مشاهده علائم آنفلوآنزا به یکی از مراکز درمانی مراجعه نموده و تحت درمان قرار گیرند.

وی از بستری شدن بیش از 400 کرمانشاهی بر اثر آنفلوآنزا در پاییز سال جاری اطلاع داد و اضافه کرد: تاکنون هیچ فوتی براثر این بیماری در استان نداشته ایم که سابقه بیماری زمینه ای نداشته باشد.

صبور در ادامه با بیان اینکه نگرانی در مورد این بیماری وجود ندارد، گفت: پیشگیری بهترین راه چاره مقابله با این بیماری است و توصیه می گردد افراد مبتلا جهت پیشگیری از انتقال بیماری به سایر افراد جامعه، در مدت بیماری خود در محافل عمومی شرکت ننمایند.

وی اضافه کرد: همچنین توصیه می گردد والدین دانش آموزانی که مبتلا به آنفلوآنزا هستند، تا زمان بهبودی کامل فرزندانشان اجازه رفتن به مدرسه را به آنها ندهند و از مدیران مدارس نیز خواهشمندیم دراین زمینه سخت گیری نداشته و اجازه بدهند دانش آموزان بیمار در منزل استراحت نمایند.

صبور استراحت کردن را بهترین راه درمان این بیماری دانست و اضافه کرد: افرادی که جزو گروه های پرخطر نیستند، در صورت ابتلا به این بیماری با استراحت مناسب و مصرف مایعات و غذاهایی مانند آش و سوپ می توانند به راحتی ظرف چند روز بهبودی خود را به دست بیاورند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در مورد سیر بیماری در استان، گفت: هنوز معین نیست به پیک آنفلوآنزا رسیده ایم یا در پیک آن قرار داریم، چرا که همه چیز به شرایط آب و هوایی و مراقبت مردم در مورد رعایت نکات پیشگیری بستگی دارد.

طبق اعلام اجرا شده تاکنون دو تن در استان بر اثر این بیماری فوت نموده اند که البته بیماری زمینه ای داشته اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1617

به "آنفلوآنزا 400 کرمانشاهی را بستری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنفلوآنزا 400 کرمانشاهی را بستری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید