ابتلا سالانه 2800 نفر به سرطان در گلستان ، راه اندازی مرکز نوآوری

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا هنرور ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: شعار سال جاری هفته پژوهش، پژوهش اثربخش، فناوری اثرآفرین و رونق فراوری است و چشم اندازی برای دانشگاه ترسیم شده تا در سال 1404 جزو پنج دانشگاه برتر کشور باشیم.

ابتلا سالانه 2800 نفر به سرطان در گلستان ، راه اندازی مرکز نوآوری

وی اضافه کرد: سه واحد اچ اس آر (HSR) (واحد تحقیقات حوزه سلامت) تعریف شده و برای آنالیز های پژوهشی استان را به دو قسمت شرقی و غربی نقسیم کردیم.

هنرور گفت: 19 مرکز تحقیقات، 305 عضو هیئت علمی، 447 پژوهشگر تطبیق یافته، سه هزار و 514 دانشجو، هفت آزمایشگاه و 11 واحد فناوری در استان داریم.

وی ادامه داد: اخلاق در پژوهش برای ما مهم است و سیستم دانشگاه به کمیته ملی اخلاق متصل است.

هنرور در مورد طرح های پژوهشی دانشگاه گفت که در سال 97، حدود 351 طرح داشتیم که 112 مورد آن ها نهایی شد و حدود دو میلیارد تومان در این بخش هزینه کردیم.

وی شرح داد که شرایط پژوهش و پذیرش مقالات در مجلات معتبر بین المللی فرایند رو به رشدی را در استان داشته و در سال قبل دانشگاه علوم پزشکی گلستان به لیست یک درصد دانشگاه های برتر از نظر میزان استناد ملحق شد.

اولین کنگره بین المللی سرطان گوارش

هنرور گفت که اولین کنگره بین المللی سرطان گوارش با همکاری چین، فرانسه و کانادا در گرگان برگزار و زمینه همکاری های بیشتر در این زمینه فراهم شد.

وی با بیان این که تحریم ها سبب می گردد تا دسترسی به مقالات معتبر سخت گردد، شرح داد که با همکاری بعضی از شرکت ها تا 99 درصد مقالات مورد احتیاج پژوهشگران را می توانیم تأمین کنیم.

هنرور از راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه در شهرک جامی گرگان خبرداد و گفت که در بیمارستان پنجم آذر هم مرکز نوآوری، فناوری و تجهیزات پزشکی راه اندازی شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی عضو کمیته سیلاب است، اظهارکرد: یکی از بهترین برنامه ها را به عنوان سلامت در بلایا را طراحی کردیم و دانشگاه فوکال پوینت برنامه سلامت در سیل کشور شد.

وی همچنین به ضرورت ورود خیران در بخش تحقیقات و پژوهش تأکید کرد و گفت که باید حق معنوی آن ها هم حفظ گردد.

هنرور در مورد آنفلوانزا گفت: به معاونت پزشکی دانشگاه اعلام آمادگی کردیم که می توانیم در این زمینه با آن ها همکاری کنیم.

وی شرح داد که پروژه ای در این خصوص تعریف شد و مولفه ها مختلف از قبیل دریافت کورتون، سن و تیپ ابتلا و غیره آنالیز شده و نتایج آن به زودی اعلام می گردد.

هنرور در مورد سرطان هم گفت که مطالعه کهورت گلستان بزرگترین مطالعه سرطان در خاورمیانه است.

وی بیان نمود: آمار ابتلا به سرطان مری در گلستان رو به کاهش بوده اما اکنون بار بیماری بر روی سرطان معده، پستان، روده و ریه است.

هنرور با بیان این که سالانه دو هزار و 800 نفر در سال در گلستان به سرطان مبتلا می شوند، گفت که به طور میانگین از هر 100 هزار نفر 160 نفر به سرطان مبتلا می شوند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2357

به "ابتلا سالانه 2800 نفر به سرطان در گلستان ، راه اندازی مرکز نوآوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلا سالانه 2800 نفر به سرطان در گلستان ، راه اندازی مرکز نوآوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید