اتحادیه اروپا از گام هسته ای تازه ایران ابراز نگرانی کرد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، سخنگوی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای از ادامه کاهش تعهد ایران به برجام ابراز نگرانی نموده و از تهران خواسته به پایبندی به این توافق بازگردد.

اتحادیه اروپا از گام هسته ای تازه ایران ابراز نگرانی کرد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی اتحادیه اروپا امروز (سه شنبه) از تصمیم ایران برای برداشتن گام تازه ای در جهت کاهش تعهد به توافق هسته ای ابراز نگرانی کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: از اعلامیه امروز رئیس جمهور [حسن] روحانی برای کاهش بیش از پیش تعهد ایران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک، نگران هستیم.

این بیانیه می افزاید: به ایران توصیه می کنیم تمام فعالیت هایی را که با تعهدات این کشور ذیل برجام ناهمخوان هستند، به عقب بازگرداند... حفظ برجام به شکل فزاینده ای سخت شده است.

جمهوری اسلامی ایران امروز اعلام نمود که در چهارمین گام از روند کاهش تعهد به توافق هسته ای، از فردا تزریق گاز به سانتریفیوژهای نصب شده در تأسیسات زیرزمینی فردو را شروع می نماید. بر اساس برجام، این تأسیسات قرار بود به مرکز تحقیق و توسعه و فراوری ایزوتوپ های پایدار بدل گردد.

گام تازه ایران، ادامه مسیری است که اردیبهشت ماه سال جاری در واکنش به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای شروع شد. تهران می گوید در صورتی که طرف های باقی مانده در برجام به تعهدات خود عمل نموده و آثار منفی تحریم های آمریکا را جبران نمایند، حاضر است گام های برداشته شده را به عقب بازگرداند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1194

به "اتحادیه اروپا از گام هسته ای تازه ایران ابراز نگرانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا از گام هسته ای تازه ایران ابراز نگرانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید