اتهام زنی هند علیه پاکستان: با ترورستان وارد گفت وگو نمی شویم

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، وزیر امور خارجه هند با انتساب لقب ترورستان به کشور پاکستان گفت، تا زمانیکه اسلام آباد بعنوان پناهگاهی برای تروریست ها باشد، دهلی با این کشور وارد گفت وگو نمی گردد.

اتهام زنی هند علیه پاکستان: با ترورستان وارد گفت وگو نمی شویم

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند ضمن متهم کردن پاکستان به تبدیل شدن به پناهگاهی امن برای تروریسم، تأکید کرد که دهلی نو تنها زمانی آماده گفت وگو با اسلام آباد است که دیگر ترورستان نباشد.

بنا به گزارش شبکه روسی راشاتودی، این مقام هندی روز گذشته (سه شنبه) در جامعه آسیایی در نیویورک، پاکستان را به ایجاد صنعت کاملاً تروریسم متهم کرد که اهداف سیاست خارجی خود را در منطقه مورد مناقشه کشمیر دنبال می نماید.

وی در مورد گفت وگو با پاکستان گفت: ما برای گفت وگو با ترورستان مشکل داریم و آنها باید به خودشان بیایند.

این مقام هندی ضمن دفاع از تصمیم هند برای لغو وضعیت ویژه کشمیر، توضیح داد که دولت های پیشین به طور مداوم کوشش کردند تا موضوع انسانی و امنیت این منطقه را برطرف نمایند اما شکست خوردند.

وی شرح داد: گزینه ها این بود که ما با علم اینکه روش های قبلی کارساز نیست، اقدامات مشابه بیشتری انجام دهیم یا اینکه، اقدام متفاوتی در پیش بگیریم. بنابراین گزینه این بود که باشه، ما اقدام متفاوتی انجام بدهیم.

هندوستان به طور مداوم، پاکستان را به استفاده از تروریسم تحت حمایت دولت متهم می نماید به طوریکه اوایل ماه جاری میلادی، جایشانکار، اسلام آباد را متهم کرد که به صورت آشکارا از تروریسم بعنوان بخشی از سیاست خارجی خود سوء استفاده می نماید.

با اینحال، اسلام آباد ضمن رد اتهامات هند، اقدامات اخیر دهلی نو در کشیمر را غیرقانونی و تحریک آمیز توصیف نموده است.

هند و پاکستان هر دو اعتراف نموده اند که افزایش تنش ها در مورد منطقه کشمیر، می تواند به یک جنگ تمام عیار و حتی یک تقابل هسته ای منجر گردد.

از سال 1947 و پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس تاکنون سه جنگ در سال های 1947، 1965 و1971 میان دو کشور بر سر مسئله کشمیر اتفاق افتاده و بیش از 70 هزار نفر در این درگیری ها کشته شدند. تنش بین این دو کشور اتمی بهمن ماه پارسال بعد از حمله یک گروه تروریستی به اتوبوس حامل نظامیان ارتش هند در منطقه مرزی بالا گرفت. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 825

به "اتهام زنی هند علیه پاکستان: با ترورستان وارد گفت وگو نمی شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهام زنی هند علیه پاکستان: با ترورستان وارد گفت وگو نمی شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید