افزایش ترافیک پستی سمنان با کرونا

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران/سمنان مدیرکل پست استان سمنان از تحقق ضریب تعادل پیش بینی شده در پست این استان برای اولین بار در چند سال اخیر اطلاع داد.

افزایش ترافیک پستی سمنان با کرونا

از پروفایل ما kalarena دیدن نمایید.

نصرت الله مشیری به مناسبت روز جهانی پست در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این موفقیت در حالی محقق شده که در 6 ماهه اول سال جاری شاهد افزایش هزینه های پست در کشور و استان بودیم.

وی با بیان اینکه در سال 97 ضریب تعادل استان 75 درصد پیش بینی شده بود اضافه نمود: به دلیل عدم تحقق این ضریب و بالا بودن رقم آن این ضریب تعادل در سال 98 به 70 و در سال 99 رقم 52 درصد هدفگذاری شد و خوشبختانه در 6 ماهه اول توانستیم بیش از 100درصد رقم هدفگذاری را محقق کنیم.

مدیرکل پست استان سمنان با بیان اینکه با وجود این کوشش ها پست همچنان زیان ده است توضیح داد: در 6 ماهه اول سال جاری پست استان سمنان بالغ بر 101 میلیارد ریال هزینه داشته و 53 میلیارد ریال درآمد داشته است که این رقم بیش از برآوردهای اجرا شده است.

وی با بیان اینکه همچنان پست با زیان دهی 48درصدی روبرو است تا به نقطه سر به سر برسد به افزایش ترافیک پستی در استان پرداخت و ادامه داد: یکی از دلایل این افزایش شیوع بیماری همه گیر کووید19 بوده که منجر به افزایش خریدهای اینترنتی در استان و خدمات دهی بیشتر پست دولتی به هم استانی ها شده است.

مشیری ترافیک صادره پست استان در 6 ماه اول سال جاری را 558 هزار و 634 مرسوله اعلام و اظهار کرد: پست استان به طور متوسط ماهانه 100هزار مرسوله در بخش صادره داشته است. همچنین مرسولات وارده پست استان در 6 ماه گذشته افزون بر 982 هزار مرسوله بوده که گویای ورود ماهانه افزون بر 160 هزار مرسوله به دفاتر پستی استان است.

وی با ابراز خرسندی از فرایند افزایشی ترافیک پستی در استان اعلام کرد: این فرایند صعودی در شرایطی است که در سال های قبل ماهانه بیش از 100 هزار قبوض به وسیله پست استان توزیع می شد که این فرایند به دلیل حذف قبوض کاغذی از عملکرد پست استان کم شده است.

مدیرکل پست استان سمنان از تداوم ارسال مرسوله های پستی به خارج با وجود تحریم ها اشاره و توضیح داد: در 6 ماهه گذشته 143 فقره مرسوله پستی به خارج از کشور داشتیم. البته این رقم در مدت مشابه سال قبل 313 مرسوله بوده که نشان گر کاهش محسوس مرسولات در این بخش است.

به گزارش خبرنگاران- 9 اکتبر (17 مهرماه) روز جهانی پست نامگذاری شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 5287

به "افزایش ترافیک پستی سمنان با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ترافیک پستی سمنان با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید