بنادر صادرات نفت لیبی مسدود شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، ژنرال خلیفه حفتر در آستانه کنفرانس بین المللی صلح برلین برای خاتمه دادن به جنگ داخلی در لیبی، از صادرات نفت در بنادر تحت کنترل خود جلوگیری کرد.

بنادر صادرات نفت لیبی مسدود شد

به گزارش خبرنگاران، شرکت ملی نفت لیبی که صاحب دومین ذخایر بزرگ قطعی نفت در آفریقا است، در بیانیه ای اظهار داشت در نتیجه مسدود شدن بنادر در بخشهای مرکزی و شرقی لیبی، فراوری نفت لیبی حدود 800 هزار بشکه در روز کاهش پیدا خواهد نمود که به معنای روزانه 55 میلیون دلار ضرر خواهد بود. این شرکت شرایط اضطراری اظهار داشت که به لیبی اجازه می دهد قراردادهای تحویل نفت را به شکل قانونی متوقف کند.

این نمایش قدرت در حالی صورت می گیرد که ژنرال حفتر خود را برای شرکت در کنفرانس بین المللی آلمان به میزبانی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان مهیا می نماید. حفتر که نیروهایش در بخشهای جنوبی طرابلس، پایتخت لیبی استقرار دارند تا به امروز از تلاشها برای انتها دادن به این تهاجم و موافقت با آتش بس امتناع نموده است.

آرتورو وارولی از شورای اروپایی امور روابط سیاسی در این باره گفت: بستن بنادر از سوی حفتر تلاشی برای مشروط کردن مذاکرات در برلین است و ممکن است اثرات منفی داشته باشد زیرا ممکن است اروپایی ها که بزرگترین مصرف کنندگان نفت لیبی هستند را بسیار آزرده کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با تعطیلی میادین نفتی، حفتر جلوی منبع درآمد اصلی دولت نخست وزیر فیاض السراج که مورد تایید جامعه بین المللی است را می گیرد. منابع فروش نفت به بانک مرکزی رفته و از سوی دولت مستقر در طرابلس برای خرید سلاح و دفاع از خود مورد استفاده قرار می گیرد.

فراوری نفت لیبی پیش از تعطیلی بنادر 1.3 میلیون بشکه در روز بود.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1893

به "بنادر صادرات نفت لیبی مسدود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنادر صادرات نفت لیبی مسدود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید