تاریخ مصرف جوانه ها

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، بسیاری از ما جوانه ها را عضو ثابت برنامه غذایی خود قرار داده ایم و بیش از همه، آنها را در سالاد می ریزیم در عوض، بعضی دیگر تنها نام جوانه ها را شنیده اند و دورادور تنها با خواص شان آشنا هستند.

تاریخ مصرف جوانه ها

تاریخ مصرف جوانه ها

نویسنده: دکتر گلبن سهراب*

بسیاری از ما جوانه ها را عضو ثابت برنامه غذایی خود قرار داده ایم و بیش از همه، آنها را در سالاد می ریزیم در عوض، بعضی دیگر تنها نام جوانه ها را شنیده اند و دورادور تنها با خواص شان آشنا هستند.

مژده من به آن دسته از دوستانی که مصرف نمایندگان همیشگی جوانه هایی مثل جوانه ماش، گندم و شبدر هستند، این است که این مواد غذایی فوق العاده مفیدند و ارزش غذایی بسیار بالایی دارند و منبع خوب پروتئین، ویتامین های گروه B و E، سلنیوم، منیزیم و پتاسیم محسوب می شوند. اهمیت مصرف جوانه ها در این است که ویتامین E در تمامی مواد غذایی یافت نمی گردد و منابع آن بسیار محدود است. کسانی که به مصرف جوانه عادت دارند در واقع به وسیله این منبع خوب غذایی می توانند ویتامین E مورد احتیاج بدن شان را تامین نمایند. ویتامین E و سلنیوم، آنتی اکسیدان های بسیار خوبی هستند و می توانند در پیشگیری از بیماری هایی نظیر ناراحتی های قلبی ـ عروقی، انواع سرطان ها و ناراحتی های التهابی یاری نمایند.

منیزیم و پتاسیم بالای جوانه ها هم باعث می گردد مصرف آنها برای کسانی که فشارخون بالایی دارند مفید باشد. ضمناً میزان انرژی هر سه قاشق غذاخوری از جوانه ها معادل یک واحد از غلات است و 80 کیلوکالری انرژی دارد در حالی که بسیاری به اشتباه جوانه ها را جزو سبزیجات به حساب می آورند. ضمناً، نباید فراموش کنید که جوانه های حبوبات مانند جوانه ماش در مقایسه با جوانه گندم کالری کمتری داشته اما به هرحال تمامی جوانه ها، منبع ویتامین ها و املاح هستند.

یادتان باشد که طول مدت نگهداری جوانه ها بسیار کوتاه بوده و باید ترجیحا خام مصرف شوند. بیشتر جوانه های بسته بندی شده موجود در بازار تاریخ مصرف 2 روزه داشته و چون بافت فوق العاده لطیفی دارند به سرعت خراب می شوند. بنابراین بهتر این است که جوانه ها را به میزان کم و به میزان مصرف روزانه تهیه کنید و در محیط خشک و خنک نگه دارید و تنها حین مصرف آنها را بشورید تا بتوان حدبیشتر استفاده را از مواد مغذی موجود در آنها ببرید.

پی نوشت ها :

*متخصص تغذیه

منبع:www.salamat.com

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: راسخون
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 9616

به "تاریخ مصرف جوانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ مصرف جوانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید