حملات در نزدیکی سفارت های ایتالیا و ترکیه در لیبی

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، در ساعات آخر پنجشنبه شب، چند راکت در نزدیکی سفارت ترکیه و نیز منزل سفیر ایتالیا و وزارت خارجه لیبی در منطقه زاویه الدهمانی در طرابلس سقوط کرد.

حملات در نزدیکی سفارت های ایتالیا و ترکیه در لیبی

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش ایسنا، سایت بوابة الوسط لیبی از شاهدان عینی در طرابلس نقل کرد که چند راکت در منطقه زاویه الدهمانی که در آنجا ساختمان رادیو، وزارت خارجه، سفارت ترکیه و منزل سفیر ایتالیا در طرابلس واقع شده است، سقوط کرد.

در همین حال، ایتالیا به شدت حمله موشکی نیروهای خلیفه حفتر در روز پنجشنبه به تعدادی از مناطق در طرابلس را که چندین کشته و زخمی داشته است، محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه ایتالیا آمده است: ایتالیا به شدت حمله نیروهای حفتر به غیرنظامیان که به کشته شدن دست کم دو تن در منطقه ای انجامید که مقر اقامت سفیر ایتالیا است، محکوم می نماید. این حملات که تمایزی در مواضع هدف قرار گرفته قائل نمی گردد، به هیچ وجه قابل قبول نیست و به معنای نقض اصول قوانین بین المللی و زندگی انسانی است.

رأی الیوم نیز گزارش داد که بعد از سقوط راکت هایی در یک پارک در نزدیکی سفارت ایتالیا در منطقه زاویه الدهمانی در طرابلس، یک غیرنظامی لیبیایی کشته شد.

أسامه علی، سخنگوی دستگاه امدادرسانی و امور اضطراری لیبی در گفتگویی مطبوعاتی با بیان اینکه کارمندان این سفارت در سلامت هستند، توضیح داد که افراد حاضر در این پارک به دلیل حملات ترسیده بودند.

منابع دیگر نیز اعلام نمودند که وزیر خارجه لیبی با سفیران ایتالیا و ترکیه تماس گرفت تا بعد از حملات نیروهای ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر به اطراف این دو سفارت خانه در طرابلس، از شرایط آنها اطمینان حاصل کند.

پیشتر عملیات آتش فشان خشم وابسته به دولت وفاق ملی لیبی اعلام نمود که طی هشت روز اخیر، در پی حملات نیروهای وابسته به خلیفه حفتر، 45 غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

منبع: فرارو
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2655

به "حملات در نزدیکی سفارت های ایتالیا و ترکیه در لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حملات در نزدیکی سفارت های ایتالیا و ترکیه در لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید