کمیسیون اروپا رسما استفاده از واکسن برای بچه ها را تایید کرد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، کمیسیون اروپایی امروز (دوشنبه) رسما استفاده ازواکسن فایزر- بیون تک برای بچه ها بالای 12 سال در این اتحادیه را تایید کرد.

کمیسیون اروپا رسما استفاده از واکسن برای بچه ها را تایید کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از روزنامه هامبورگر ابند بلات، از این پس بچه ها بالای دوازده سال هم در اروپا می توانند با واکسن فایزر- بیون تک واکسینه شوند.

بعد از توصیه آژانس دارویی اروپا برای استفاده از این واکسن برای بچه ها بالای دوازده سال امروز (دوشنبه) کمیسیون اروپایی هم رسما استفاده از این واکسن برای این منظور را تایید کرد.

کمیسر بهداشت و سلامت اتحادیه اروپا در پیامی توئیتری نوشته است :کشورهای عضو اتحادیه اروپا حالا می توانند در این باره تصمیم بگیرند که آیا کمپین واکسیناسیون خود را می توانند به سنین پایین تر گسترش دهند.

پیش از این در کشورهای کانادا و آمریکا نهادهای بهداشتی استفاده از واکسن برای بچه ها 12 تا 15 سال را تایید نموده اند.

وزیر بهداشت آلمان هم توصیه آژانس دارویی اروپا برای استفاده از این واکسن برای بچه ها را تمجید نموده است.

آژانس دارویی ایتالیا Aifa) هم استفاده از واکسن فایزر برای بچه ها 12 تا 16 ساله را تایید نموده است. این خبر امروز (دوشنبه) در بیانیه ای از طرف دولت این کشور اعلام شد. در ایتالیا تا به حال بیش از 34.6 میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده و حدود 38 درصد شهروندان اولین دوز ازواکسن کرونا را دریافت نموده اند.

البته هنوز در آلمان کمیسیون دائمی واکسیناسیون توصیه ای در این باره ننموده است.

کارشناسان و متخصصان بیماری های عفونی در آلمان بر سر الزام واکسیناسیون بچه ها در برابر ویروس کرونا اختلاف نظر دارند. بعضی بر این باورند که عدم واکسیناسیون باعث به خطر افتادن سلامتی بچه ها در خیز چهارم کرونا خواهد شد.

کارل لایترباخ، کارشناس بیماری های عفونی و متخصص امور درمانی حزب سوسیال دموکرات و مشاور دولت آلمان از الزام واکسیناسیون بچه ها گفته است..

به اعتقاد وی اهداف برنامه واکسیناسیون عمومی مردم آلمان در برابر همه گیری کرونا تنها زمانی تامین می شوند که واکسیناسیون شامل بچه ها و نوجوانان آلمان نیز بگردد.

لایترباخ حتی گفته است که عدم واکسیناسیون بچه ها و نوجوانان می تواند باعث به مخاطره افتادن سلامتی آن ها در خیز چهارم همه گیری کرونا گردد.

برخلاف نظر لایترباخ، کریستیان بوگدان یکی از اعضای کمیسیون دائمی آنالیز واکسیناسیون در آلمان گفته است که محتمل است، این کمیسیون از توصیه عمومی برای واکسیناسیون کرونا در خصوص بچه ها و نوجوانان خودداری ورزد و واکسیناسیون کرونا را تنها محدود به آن دسته از بچه های کند که سابقه بیماری های مزمن و شدید دارند.

رومانی به عنوان اولین کشور اروپایی منتظر برنامه های اتحادیه اروپا نمانده و قبل از موافقت رسمی بروکسل از روز شنبه واکسیناسیون بچه ها در سنین بین 12 تا 15 سال را شروع نموده است. در بخارست در یک پارک عمومی دو ایستگاه واکسیناسیون برای این منظور ایجاد شده است. رومانی واکسن شرکت فایزر را به بچه ها تزریق می نماید. والدین و سرپرستاران قانونی بچه ها باید قبل از واکسیناسیون رضایت خود در این باره را اعلام نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 8392

به "کمیسیون اروپا رسما استفاده از واکسن برای بچه ها را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون اروپا رسما استفاده از واکسن برای بچه ها را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید