خبرنگاران آخرین آمار جانباختگان ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، تهران - خبرنگاران- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران آخرین آمار از جانباختگان پرسنل ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل ابتلا به کرونا را اعلام نمود.

خبرنگاران آخرین آمار جانباختگان ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت

محمد علیخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: بر اساس آمار بدست آماده تا این لحظه در بخش ناوگان تاکسیرانی شهر تهران تعداد 35 راننده مشکوک و یا مبتلا به کرونا بودند که از این تعداد متاسفانه 4 راننده جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: یکی از جانباختگان راننده تاکسی فرودگاه امام خمینی(ره)، یکی دیگر از آن ها راننده تاکسی فرودگاه مهرآباد و دو تن دیگر از فوت شدگان از رانندگان تاکسی خطوط داخل شهری بودند.

علیخانی اضافه نمود: در بخش اتوبوسرانی تا ساعت 12 روز نهم فروردین ماه، 11 تن از رانندگان، 2 تن از پرسنل فنی و 18 تن از کارکنان بخش اداری-مالی و پشتیبانی به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد متاسفانه دو تن از رانندگان جان خود را از دست دادند.

وی مطرح نمود: این دو تن نیز راننده سامانه خط 2 و دیگری راننده خط 4 بودند.

کرونا در مترو

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای تهران ادامه داد: در بخش مترو تا تاریخ هشتم فروردین ماه تعداد تست کرونای 30 نفر از پرسنل مترو شامل پرسنل، پلیس مترو و پیمانکار مثبت تشخیص داده شد.

وی ادامه داد: به تفکیک خطوط، 9 نفر از مبتلایان در خط 1، 6 نفر از خط 2، 6نفر از خط 3، 1 نفر خط 4، 5 نفر خط 5، 1 نفر خط 7 و در کالج نیز 2 نفر مثبت بودند.

علیخانی مطرح نمود که از تعداد 30 مبتلا خطوط مترو تعداد 26 نفر آن ها از پرسنل، 3نفر پلیس مترو و یک نفر دیگر از پیمانکاران بودند.

وی در ادامه تعطیل کردن مطلق ناوگان حمل و نقل عمومی در شرایط کنونی که بخشی از خدمات و مراکز در شهر مشغول کار هستند را نادرست دانست و گفت: تا زمانی که در این شهر ادارات باز باشد و مردم به واسطه شغل خود مجبور به تردد باشند احتیاج به ناوگان حمل و نقل عمومی امری اجتناب ناپذیر است.

علیخانی، ضدعفونی کردن و خود مراقبتی را مهم دانست و گفت که تجربه نشان می دهد که در بعضی از کشورهای درگیر این ویروس به مسافران حمل و نقل عمومی بدون داشتن ماسک اجازه ورود نمی دهند.

به گفته وی، باید از تجربه دیگر کشورها استفاده کرد و با فاصله گذاری بین افراد در مکان های عمومی و ناوگان حمل و نقل زنجیره انتقال کرونا ویروس را قطع کرد.

وی با بیان اینکه شرایط به گونه ای است که نمی توان پیش بینی کرد ویروس کرونا تا چه زمانی در کشور وجود دارد، گفت: نمی توان تا دراز مدت، شهر و کشور و به خصوص خدمات را تعطیل کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2436

به "خبرنگاران آخرین آمار جانباختگان ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آخرین آمار جانباختگان ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید