خبرنگاران آمریکا از تحریک بیشتر جنگ تجاری با چین عقب نشینی کرد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، تهران- خبرنگاران- در راستای کاهش تنش جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن و دیدار احتمالی ترامپ با پینگ، مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا سخنرانی خود علیه سیاست های چین را تعلیق کرد.

خبرنگاران آمریکا از تحریک بیشتر جنگ تجاری با چین عقب نشینی کرد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش رویترز، یک مقام کاخ سفید شنبه شب گفت: پنس سخنرانی خود با موضوع چین که قرار بود در راستای سخنرانی تند ماه اکتبرش علیه پکن انجام گردد را به تعویق انداخته است.

وی در این باره به رویترز اظهار کرد: این تصمیم یک هفته پیش از مذاکرات در خصوص جنگ تجاری و دیدار میان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با شی جی پینگ همتای چینی خود در حاشیه اجلاس جی 20 در شهر اوزاکا ژاپن گرفته شد.

از آنجا که آمریکا و چین در یک ماه گذشته میلیاردها دلار تعرفه بر کالاهای یکدیگر اعمال نموده اند، انتظار می رود که رهبران دو کشور با هدف کاهش جنگ تجاری به استقبال یکدیگر بروند.

مقام کاخ سفید در ادامه بر عدم تمایل آمریکا برای اعمال تعرفه بیشتر بر کالاهای چینی تأکید کرد و گفت: اتاق فکری در کابینه ترامپ برای تصمیم گیری در خصوص افزایش و یا کاهش تنش تجاری با چین تشکیل شده است.

ترامپ و پینگ هفته گذشته در خصوص دیدار آینده و نشست جی 20، تلفنی گفت وگو و توافق کردند که در نشست ژاپن در خصوص جنگ تجاری میان دو کشور به بحث بپردازند.

روزنامه وال استریت ژورنال برای نخستین بار در این خصوص نوشت: در راستای توافق، دو طرف تا برگزاری دیدار میان رهبران دو کشور، هیچ مقام آمریکایی حق تندگویی علیه چین را ندارد.

معاون رئیس جمهوری آمریکا در ماه اکتبر (فروردین) در سخنانی بشدت به سیاست های منطقه ای چین حمله کرد و باعث شگفتی ناظران شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 501

به "خبرنگاران آمریکا از تحریک بیشتر جنگ تجاری با چین عقب نشینی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا از تحریک بیشتر جنگ تجاری با چین عقب نشینی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید