راه اندازی 50 گلخانه هوشمند در چهارمحال و بختیاری

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید، امسال 50 گلخانه هوشمند با مشارکت سه شرکت دانش بنیان در استان راه اندازی می شود.

راه اندازی 50 گلخانه هوشمند در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، اسماعیل پیرعلی، رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، یکشنبه اول تیر ماه در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی این استان اضافه نمود: ایجاد این گلخانه ها در مقیاس 200 تا یک هزار مترمربع در شهرستان ها هدفگذاری شده است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح، برای 100 فارغ التحصیل دانشگاهی رشته کشاورزی اشتغالزایی می شود. اعتبار لازم برای اجرای گلخانه های هوشمند در استان را 60 میلیارد ریال است. قرار شده تا در این گلخانه ها گیاهان دارویی و صیفی جات به صورت طبقاتی کشت شود.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری فراوری نمد را از دیگر طرح های این نهاد در راستای ایجاد زنجیره دانش بنیان در استان طی سال 99 گفت و اضافه نمود: در این طرح نیز با مشارکت سه شرکت فناور به فراوری پشم، ریسندگی نخ و فراوری نمد در استان پرداخته می شود.

پیرعلی خاطر نشان کرد: اجرای اپلیکیشن فروش آنلاین محصولات کشاوری و شیلات نیز از دیگر طرح های فناورانه استان به شمار می رود که می تواند نقش مهمی در ساماندهی عرضه محصولات و رونق فراوری ایفا کند.

هم اکنون130 شرکت دانش بنیان، هسته رشد و شرکت فناور در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری فعال است که از این تعداد 63 شرکت تا به امروز پیروز به تجاری سازی ایده های خود شده و محصولات خود را در بازارهای داخلی و خارجی به فروش رسانده اند.

طی سال های اخیر بیش از 260 دانش فنی در این استان فراوری، بیش از 100 دانش فنی تجاری سازی و 100 اختراع از سوی شرکت های دانش بنیان، فناور و هسته های رشد این استان ثبت شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 3561

به "راه اندازی 50 گلخانه هوشمند در چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 50 گلخانه هوشمند در چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید