روسیه شورای نظامی انتقالی سودان را به رسمیت شناخت

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مسکو - خبرنگاران - نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که کشورش شورای نظامی انتقالی سودان را به رسمیت شناخته و امیدوار به گسترش روابط دو جانبه است.

روسیه شورای نظامی انتقالی سودان را به رسمیت شناخت

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، میخائیل بوگدانوف اضافه نمود: ما با رهبر شورای نظامی انتقالی سودان ارتباطات خود را حفظ می کنیم.

وی پیشتر نیز در دیدار با نبیل بابیکرا سفیر سودان در مسکو ابراز امیدواری نموده بود که بحران سیاسی بوجود آمده در سودان بدون دخالت خارجی و با مشارکت تمام طرف ها در داخل حل وفصل گردد.

لازم به ذکر است، پنجشنبه گذشته (22 فروردین ماه) با بالا دریافت اعتراضات مردمی در سودان و به منظور کنترل اوضاع، ژنرال عوض بن عوف وزیر دفاع و یکی از نزدیک ترین چهره ها به کانون قدرت، بیانیه برکناری عمر البشیر رئیس جمهوری و نیز برقراری سه ماه حالت فوق العاده و یک ماه محدودیت رفت و آمد را قرائت کرد.

ژنرال بن عوف اعلام نمود که یک شورای انتقالی نظامی به مدت دو سال اداره سودان را برعهده خواهد گرفت و از آن پس حکومتی مردمی بر سر کار خواهد آمد.

در ادامه این تحولات و با توجه به تداوم اعتراض های عمومی به حکومت ژنرال ها، بن عوف وزیر دفاع البشیر از راس شورای انتقالی نظامی کنار رفت و جای خود را به عبدالفتاح البرهان رئیس ستاد مشترک ارتش داد.

اروپام ** 1346 **

از وبلاگ پرنده پارسی دیدن فرمایید.
منبع: ایرنا
انتشار: 17 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 397

به "روسیه شورای نظامی انتقالی سودان را به رسمیت شناخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه شورای نظامی انتقالی سودان را به رسمیت شناخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید