لاوروف: بعضی کشورها درصدد توجیه کم کاری خود هستند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز شنبه و در واکنش به اقدام اخیر ترامپ علیه سازمان جهانی بهداشت گفت: معتقدیم که بعضی از کشورها با حمله به سازمان جهانی بهداشت می کوشند تا پاسخ دیرهنگام و ناکافی خود در مقابله با همه گیری کرونا را توجیه نمایند.

لاوروف: بعضی کشورها درصدد توجیه کم کاری خود هستند

وزیر خارجه روسیه در این خصوص ادامه داد: باید این نکته را در نظر داشته باشیم که وظیفه سازمان جهانی بهداشت معین است و توسط کشورها عملی می گردد و تا این اواخر هیچ شکایتی درباره آن نشده بود.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش در تصمیمی ناگهانی به دولت خود دستور داد تا پرداخت سهمیه اقتصادی این کشور به سازمان بهداشت جهانی را بطور موقت متوقف کند.

ترامپ در توجیه این تصمیم، عملکرد این نهاد جهانی را در مقابله با بیماری عالم گیر کووید -19 عنوان نمود. وی مدعی شد که این سازمان در انجام وظایف اصلی خود قصور ورزیده و باید جوابگوی [این اِهمالکاری] باشد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین دولت چین را به ارائه اطلاعات غلط در مورد بیماری کووید -19 که احتمالاً عامل شیوع گسترده این بیماری بوده، متهم کرد.

لازم به ذکر است که ایالات متحده آمریکا بالاترین میزان سهمیه اقتصادی را به سازمان بهداشت جهانی می پردازد و در سال 2019 با پرداخت بیش از 400 میلیون دلار به این نهاد، نزدیک به 15% بودجه آن را تأمین نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2602

به "لاوروف: بعضی کشورها درصدد توجیه کم کاری خود هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: بعضی کشورها درصدد توجیه کم کاری خود هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید