معاون وزیر خارجه ژاپن، ظهور چین را یکی از دلایل بی ثباتی شرق آسیا دانست

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران: معاون وزیر خارجه ژاپن، یکی از دلایل این بی ثباتی در شرق آسیا را ظهور چین دانست و گفت: اقتصاد چین در حال گسترش است و به موازات آن هزینه های دفاعی این کشور نیز افزایش یافته است.

معاون وزیر خارجه ژاپن، ظهور چین را یکی از دلایل بی ثباتی شرق آسیا دانست

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرنگاران، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک عصر امروز با یوشیجی نوگامی رئیس موسسه مطالعات بین المللی ژاپن و معاون وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

ولایتی در این دیدار خطاب به نوگامی گفت: از ملاقات شما بسیار خوشوقتم و امیدوارم مذاکرات مثبت و سازنده ای در ایران داشته باشیم.

وی ادامه داد: یک یادداشت تفاهم برای همکاری بین دو موسسه مطالعاتی امضا شده که بنده از این امر استقبال می کنم و ضمن خوش آمدگویی به شما، امیدوارم همکاری و گفتگو بین دو طرف در جهت منافع هر دو کشور تداوم یابد.

ولایتی در این دیدار با بیان اینکه معتقدیم که آمریکا مایل به ترک منطقه غرب آسیا نیست گفت: دلایل این اعتقادت ما به این علت است که این منطقه به لحاظ ژئوپلوتیک بسیار مهم اس .

وی با اشاره به اوضاع بحران سوریه خاطر نشان کرد: بحران اسیا در این منطقه حائز اهمیت فراوان است و این بحران که از 3 سال قبل آغاز شده به مرحله ای رسیده که توازن قوا به سمت دولت سوریه و حامیان آن قرار گرفته است.

ولایتی توضیح داد: ایران از ابتدا معتقد به راهکار سیاسی بود و ورود اسلحه از خارج به سوریه و کشتار مردم به نتیجه ای نخواهد رسید و تنها راه مطلوب مذاکره ، گفت وگو و راهکار سیاسی است.

وی با اشاره به اوضاع اوکراین نیز گفت: در اوکراین خطر تجزیه وجود دارد در حالی که امنیت قفقاز بسیار مهم است.

نوگامی: وضعیت سیاسی در ژاپن بسیار مبهم است

یوشیجی نوگامی با بیان اینکه خوشبختم که مجددا به تهران آمدم، گفت: یک دهه قبل، ارتباط موسسه ما با ایران آغاز شد اما متأسفانه وقفه ای در این امر بوجود آمد و اکنون خرسندم که گفتگو بین دو طرف از سرگرفته شده است.

معاون وزیر خارجه ژاپن توضیح داد: با روی کارآمدن دولت جدید در ایران این امکان فراهم شده تا با گفتگو بین دو طرف و همچنین گفت وگوهای سازنده از سرگرفته گردد و با آغاز مجدد فرآیند گفت وگوها، مباحث مفیدی درباره شرق آسیا و مسائل هسته ای بین دو طرف ظرف روز گذشته و امروز با طرف ایرانی داشتیم.

نوگامی گفت: وضعیت سیاسی در ژاپن اینک بسیار مبهم است به طوری که ظرف چند سال گذشته 5 نخست وزیر روی کار آمده اند.

وی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه شرق آسیا گفت: دورنمای سیاسی شرق آسیا چندان آرام نیست و ما به لحاظ سیاسی و امنیتی در وضعیت دشواری قرار داریم.

رئیس موسسه مطالعات بین المللی ژاپن، یکی از دلایل این بی ثباتی را ظهور چین دانست و گفت: اقتصاد چین در حال گسترش است و به موازات آن هزینه های دفاعی این کشور نیز افزایش یافته است.

یوشیجی نوگامی علاوه بر ریاست موسه مطالعات بین المللی ژاپن، معاون وزیر خارجه این کشور، سفیر سابق این کشور در انگلیس و مشاور اجرایی بانک زوئو است.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 856

به "معاون وزیر خارجه ژاپن، ظهور چین را یکی از دلایل بی ثباتی شرق آسیا دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر خارجه ژاپن، ظهور چین را یکی از دلایل بی ثباتی شرق آسیا دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید