هشدار پکن علیه استقرار موشک های آمریکا در آسیا

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مقامات وزارت خارجه چین هشدار دادند در صورتیکه آمریکا وعده خود برای استقرار فوری موشک های میان برد در آسیا را عملی کند، با آن به مقابله خواهند پرداخت.

هشدار پکن علیه استقرار موشک های آمریکا در آسیا

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقامات وزارت خارجه پکن به آمریکا هشدار دادند، در صورتیکه موشک های میان برد خود را در آسیا مستقر کند، اقدام متقابل و تلافی جویانه انجام خواهند داد.

آدینه هفته گذشته، بعد از خروج واشنگتن از پیمان منع گسترش موشک های میان برد هسته ای (INF) با روسیه، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا توضیح داد که کشور وی توسعه همه جانبه موشک های میان برد را شروع می نماید و یک روز پس از آن، از استقرار فوری موشک های میان برد زمین به هوا در آسیا حمایت کرد. (جزئیات بیشتر)

بنا به گزارش شبکه راشاتودی، فو کانگ مدیرکل دپارتمان کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران توضیح داد که اگر آمریکا وعده خودرا برای استقرار موشک های میان برد سطح به هوا در آسیا در آینده نزدیک عملی کند، پکن اقدامات متقابلی را در پیش خواهد گرفت.

از طرف دیگر، هوا چونینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز اوایل امروز در این خصوص گفت که این طرح های آمریکا، به شدت توازن و ثبات راهبردی جهانی را تضعیف می نماید و همچنین صلح و امنیت را در منطقه آسیا و اقیانوسیه تهدید می نماید.

وی از واشنگتن خواست تا خویشتنداری در پیش بگیرد و از اقداماتی دوری کند که منافع امنیتی کشورهای دیگر را تضعیف می نماید.

پیش از این روسیه و بعضی کارشناسان نظامی، خروج آمریکا از پیمان INF را تهدیدی برای شروع یک دور تازه مسابه تسلیحاتی بین واشنگتن و مسکو خوانده بودند.

وزیر امور خارجه آمریکا روز آدینه خروج رسمی این کشور از معاهده منع موشک های هسته ای میان برد موسوم به INF را گفت و گفت: در تاریخ دوم فوریه 2019، ایالات متحده به روسیه شش ماه فرصت داد تا به پایبندی به معاهده من موشک های هسته ای میان برد بازگردد. روسیه مخالفت کرد، پس این توافق امروز انتها می یابد. (جزئیات بیشتر)

پیمان منع موشک های هسته ای میان برد، آمریکا و روسیه را از تملک، فراوری یا پرتاب آزمایشی موشک های زمین پایه میان برد (1000 - 5000 کیلومتر) و کوتاه بردتر (100-500 کیلومتر) منع می نماید. این پیمان در دهه هشتاد میلادی و در دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان و میخائیل گورباچف روسای جمهوری وقت آمریکا و شوروی سابق منعقد شد. واشنگتن اما بارها روسیه را به نقض این معاهده متهم نموده است اما روسیه تمامی اتهامات را رد می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 572

به "هشدار پکن علیه استقرار موشک های آمریکا در آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پکن علیه استقرار موشک های آمریکا در آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید